۱۳ تير ۱۳۹۵ ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۲۸۲۵

mohammad gholi yusefi


محمد قلی یوسفی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علامه طباطبائی، با اشاره به واگذاری سهام بهمن به بخش خصوص واقعی گفت: با واگذاری 62.2 درصد از سهام شرکت «گروه بهمن» به شرکت «ویسمن موتور» برای اولین بار پای بخش خصوصی واقعی به مدیریت صنعت خودرو باز شد.


 وی ادامه داد: فرآیند شکل‌گیری صنعت خودرو در ایران که از سال های پیش از انقلاب انجام شد، به‌ خوبی راه رشد در این صنعت را پی ریزی کرده بود. در اوایل دهه 70 نیز اصلاحات خوبی در این صنعت انجام شد، اما پس‌ از آن در صنعت خودروی ایران به دلیل عدم شایسته‌سالاری و مشکلات زیربنایی، این صنعت دچار مشکلات ساختاری و زیربنایی شد.


 به گزارش عطنا به نقل از خبرگزاری میزان، محمد قلی یوسفی افزود: هم‌ اکنون برای اصلاح این ساختار و همچنین بسترسازی برای رشد اقتصادی کشور، خصوصی‌سازی مهم‌ترین اقدامی است که دولت باید انجام دهد. البته در ابتدای این مسیر خصوصی‌سازی، دولت باید حقوق مالکیت را برای بخش خصوصی روشن کند.


 وی در همین راستا تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که دولت آن را به‌عنوان مانع خصوصی‌سازی اعلام می کند، این است که ممکن است مدیران توانمندی در برخی از قسمت های این حوزه نباشند، اما هنگامی‌که بخش خصوصی وارد می‌شود و سرمایه‌گذاری می کند، به فکر سود و زیان است و برای جلوگیری از هدر رفت سرمایه خود، بسترهای مناسبی را براى مديران كاردان آماده می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار