۰۹ تير ۱۳۹۵ ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۲۷۳۶

Ekhtetamiye (26)


آیین اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، با حضور دست‌اندرکاران این بخش، سه‌شنبه، ۸ تیرماه در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد.


به گزارش عطنا و به نقل از خبرگزاری قرآن، آیین اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های حاضر در این بخش، مسئولان جهاد دانشگاهی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه، ۸ تیرماه در سالن نشست‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن، برگزار شد.


رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم نیز در این مراسم، ضمن گلایه از حضور نداشتن نهاد، دانشگاه علمی کاربردی و بخش دانشگاهی وزارت بهداشت در کنار سایر دانشگاه‌ها در بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: بخش دانشگاهی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، فعالیت‌های خوبی را در محیطی آرام، نشاط‌انگیز و پرمحتوا در قالب‌های پژوهشی، آموزشی، هنری و... برگزار کرد.


وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه‌های وزارت علوم در نمایشگاه، گفت: یکصد پایان نامه قرآنی از دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم در نمایشگاه ارائه شد و چند اثر قرآنی از مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم، به منظور ارائه در هفته فرهنگی ایران در پاریس انتخاب شد.


وی همچنین بازدید دانشجویان و دانشگاهیان از این بخش را نسبت به دوره‌های گذشته خوب و مناسب ارزیابی کرد.


بیت‌الله عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت، دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با قدردانی از مدیریت خوب جهاد دانشگاهی در بخش دانشگاهی، به تشریح فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در این بخش پرداخت و ارائه ۱۵۰ اثر منتخب دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه را از برنامه‌های این دانشگاه در ایام برپایی نمایشگاه اعلام کرد.


وی با اشاره به انتخاب سه اثر دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه در هفته فرهنگی ایران در پاریس، گفت: حضور افزون بر ۱۲۰ هزار دانشجو در مسابقات قرآنی، نشان از اهتمام دانشگاه آزاد به فعالیت‌های قرآنی و استقبال دانشجویان از این برنامه‌‌ها دارد.


ولی‌الله مهدوی‌فر، رییس اداره فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور نیز با اشاره به شعار دانشگاه پیام نور با عنوان «آموزش برای همه کس، همه جا و همه وقت» در حوزه قرآن، گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوب دانشگاه پیام نور در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن به موضوع آموزش تدبر در قرآن کریم پرداختیم که با استقبال خوب دانشجویان، طلاب و عموم بازدیدکنندگان روبرو شد.


وی در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های دانشگاه پیام نور در غرفه این دانشگاه در نمایشگاه قرآن پرداخت و رونمایی از کتاب «نسخه شفا»، اثر کاربردی در آموزش تدبر در قرآن کریم را از فعالیت‌های صورت گرفته این دانشگاه در نمایشگاه اعلام کرد.


پروانه نریمانی، مدیر برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دیگر سخنران این مراسم با قدردانی از تلاش‌های جهاد دانشگاهی برای مدیریت بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن گفت، این دانشگاه همواره در راستای سند راهبردی فرهنگی دانشگاه، در جهت انس و الفت بیشتر دانشجویان با قرآن کریم تلاش می‌کند.


وی در ادامه با بیان اینکه برای حضور در نمایشگاه امسال، جلساتی با واحدهای مختلف دانشگاه فنی و حرفه‌ای در استان‌های قم، تهران و البرز برگزار شده، به بیان مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه در ایام برپایی نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: ارائه ۱۲۰ اثر فاخر هنری با موضوع قرآن و عترت، رونمایی از قرآن نفیس کتابت شده توسط دانشجوی این دانشگاه، برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌ها، ارائه نرم افزارهای دینی و قرآنی و... از اهم فعالیت‌های غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این نمایشگاه بود.


نریمانی همچنین پیشنهاد داد، به منظور برگزاری بهتر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن، این رویداد قرآنی ۶ ماه پیش از برگزاری آغاز و اهداف و ماموریت‌های هر کدام از دانشگاه‌ها مشخص شود.


احمد محمدپور، رییس اداره تولیدات فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نیز با قدردانی از تلاش‌های جهاد دانشگاهی برای مدیریت بخش دانشگاهی، به حضور شایسته و فعالانه بخش دانشگاهی در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان همواره حرکت بر مبنای قرآن را سر لوحه فعالیت‌های خود قرار داده است و با توجه به این هدف، امسال در محورهای گوناگون در نمایشگاه قرآن حاضر شدیم.


وی افزود: برگزاری ۳۰ کارگاه هنری با حضور اعضای هیات علمی این دانشگاه، نشست‌های تخصصی به منظور ارائه راهکار تقویت کانون‌های قرآن و عترت، ارائه ۸۵ اثر هنری، نرم افزار، تالیفات و مقالات پژوهشی و... از مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه فرهنگیان در این دوره از نمایشگاه قرآن بود.


محمدپور با اشاره به ۱۲۳ کانون قرآن و عترت و ۸ هزار دانشجوی فعال در این کانون در دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه، آبان ماه در مشهد مقدس میزبان سی و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور است.


زهرا نقی‌زاده، دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم، ضمن قدردانی از مشارکت دانشگاه‌های مختلف در این دوره از نمایشگاه قرآن، حضور و استقبال دانشگاه‌ها از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن را چشمگیر و بیش از دوره‌های قبل دانست.


وی در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن پرداخت و گفت: ارائه مشاوره‌های تخصصی کنکور الهیات و نگارش مقاله، معرفی و ارائه دستاوردهای مرکز رشد و مرکز آموزش سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان، رونمایی از کتاب‌های کمک آموزشی کنکور الهیات و فصلنامه مطالعات میان رشته‌ای و ... از جمله مهم‌ترین اقدامات جهاد دانشگاهی در نمایشگاه امسال بود.


در پایان این مراسم دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان غرفه برتر در جذب مخاطب و برگزاری نشست های تخصصی، دانشگاه الزهرا به عنوان غرفه برتر در معرفی کارآفرینان برتر، دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان غرفه برتر در نوآوری و آموزش مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر در پژوهش و اجرای مسابقات، دانشگاه پیام نور به عنوان غرفه برتر در ارائه راهکار در راستای تحقق شعار نمایشگاه در حوزه تدبر در قرآن، دانشگاه فرهنگیان به عنوان غرفه برتر در برگزاری کارگاه‌های زنده و طراحی دکوراسیون نمایشگاهی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان غرفه برتر در ارائه آثار هنری قرآنی، برگزیده شدند و با اهدای هدایا و لوح سپاس از آن‌ها قدردانی شد.


 Ekhtetamiye (24) Ekhtetamiye (18) Ekhtetamiye (12) Ekhtetamiye (6) Ekhtetamiye (31) Ekhtetamiye (29) Ekhtetamiye (28) Ekhtetamiye (27) Ekhtetamiye (26) Ekhtetamiye (25) Ekhtetamiye (23) Ekhtetamiye (22) Ekhtetamiye (21) Ekhtetamiye (20) Ekhtetamiye (19) Ekhtetamiye (17) Ekhtetamiye (16) Ekhtetamiye (15) Ekhtetamiye (14) Ekhtetamiye (13) Ekhtetamiye (11) Ekhtetamiye (10) Ekhtetamiye (9) Ekhtetamiye (8) Ekhtetamiye (7) Ekhtetamiye (5) Ekhtetamiye (4) Ekhtetamiye (3) Ekhtetamiye (2)


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار