۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۰۱۰۶

afghan


 دوره دانش‌افزایی دانشجویان افغانستانی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه به مدت یک هفته در حال برگزاری است. به گزارش عطنا، دوره هفت روزه دانش‌افزایی دانشجویان مشغول به تحصیل در رشته روزنامه‌نگاری افغانستانی از یکشنبه خرداد آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.


دکتر خانیکی، دکتر فرقانی، دکتر عبدالهی‌نژاد و دکتر مدقق از استادانی هستند که در این دوره تدریس می‌کنند. لازم به ذکر است که این دانشجویان ضمن حضور در کلاس‌های آموزشی از موسسات رسانه‌ای مانند خبرگزاری ایرنا، روزنامه ایران و شبکه خبر بازدید می‌کنند.


گفتنی است دانشگاه علامه همزمان با گسترش فعالیت‌های بین المللی خود اقدام به جذب دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف کرده است. بیشترین میزان این دانشجویان در دانشکده ارتباطات در رشته روزنامه نگاری مشغول به تحصیل هستند.


دانشجویان افغانستانی دانشگاه علامه اخیرا فعالیت خود را به‌صورت تشکیلاتی و متمرکزتر آغاز کرده‌اند که تشکیل کانون پویش، در اواخر فروردین‌ماه سال 95 شاهدی بر این مدعا است.


دانشگاه علامه همچنین مراودات گسترده‌ای با روسای دانشگاه‌های افغانستان دارد و تا به حال تفاهم‌نامه متعددی را با آن‌ها امضا کرده‌است که از آن میان می‌توان به دیدار و گفت‌وگوی دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه و معاون وزیر آموزش عالی افغانستان در تاریخ 17اردیبهشت سال 95 اشاره کرد.


همچنین در این دیدار تصمیم بر جدی‌تر شدن همکاری دانشگاه‌ علامه با آموزش عالی افغانستان در سه بخش اساتید و اعضای هیئت علمی، بورسیه ارشد و دکتری و دورهای آموزشی کوتاه مدت گرفته شد.


به نظر می‌رسد برقراری روابط دانشگاهی بین دو ملت ایران و افغانستان که دارای تاریخ و زبان مشترک هستند در هم‌افزایی علمی، ملی و زبانی تاثیری به‌سزا خواهند داشت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار