۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۲:۱۸
کد خبر: ۳۸۸۷۱
23

مراسم تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره حرکت مرحله دانشگاهی؛ دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده مدیریت و حسابداری این دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، این جشنواره با رقابت دانشجویان در بخش‌های آموزش، پژوهش، ترویج، اختراع، ابتکار، نوآوری، نشریه،کتاب، مسابقه علمی و کارآفرینی و خلاقیت با حضور حسین سلیمی، رئیس دانشگاه، معاون و مدیر فرهنگی، استادان مشاور و دبیران انجمن‌های علمی و دانشجویی برگزار شد.



سلیمی: مرکز رشد و توسعه‌ی علمی دانشگاه به‌زودی افتتاح می‌شود


3

دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این مراسم گفت: حضور شما دانشجویان موجب افتخار و دلگرمی ما است.


وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود، اظهار داشت: قول می‌دهم تمام تلاشم را برای تقویت و گسترش انجمن‌های علمی انجام دهم. ضمن آنکه امیدوارم که بنیان فعالیت‌های دانشجویی که بر دو رکن کانون‌های فرهنگی و دانشجویی قرار دارد، روزبه‌روز پیشرفت کند.


سلیمی رضایت خود را از عملکرد انجمن‌های علمی – دانشجویی دانشگاه عنوان کرد گفت: از نکاتی باید به آن توجه شود، عدم اتکای نشریه‌های علمی آموزشی به استادان است؛ دانشجویان باید مقالات آموزشی پژوهشی داشته باشند و مقالات خودشان را چاپ کنند.


وی اضافه کرد: نکته دیگر چاپ کتاب‌های دانشجویی است که دانشجویان ما در حوزه‌های مختلف یافته‌های بسیار جالبی دارند و باید آن‌ها را چاپ و در رزومه‌ی علمی آنان قرار بگیرد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: مرکز رشد و توسعه‌ی علمی دانشگاه که به‌زودی افتتاح می‌شود و جایی است که ایده‌های دانشجویان امکان تحقق داشته و زمینه‌ی تجاری‌سازی آن فراهم می‌شود.




ملکی: اعتقاد دارم یکی از کارهای انجمن‌ها، نقد علمی است


27

دکتر حسن ملکی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در سخنانی عوامل مؤثر در کسب موفقیت انجمن‌های علمی را در برنامه محور بودن فعالیت‌ها، بهبود ارتباطات درون‌گروهی، بهره‌گیری از استادان مشاور ارزشی و مطابق بافرهنگ ایرانی آن‌ها عنوان کرد.

وی نقاط قوت فعالیت انجمن‌های علمی را بیشتر از نقاط ضعف آن‌ها دانست و اظهار داشت: در بخش ابداع و نوآوری نیاز به برنامه‌ریزی بیشتری وجود دارد.


ملکی به تقویت روحیه نقد در دانشجو اشاره کرد و گفت: بنده اعتقاد دارم یکی از کارهای انجمن‌ها، نقد علمی است. دانشجو می‌تواند ناقد باشد چون نقد دارای سطوحی است. انجمن علمی وظیفه دارد مطابق با حوزه فعالیتش به‌نقد علمی بپردازند.




قرائت بیانه هیئت داوران ششمین جشنواره حرکت در دانشگاه علامه طباطبائی


در ادامه دکتر سید مجتبی محمود زاده، مدیر امور فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی بیانیه‌ی هیئت‌داوران را قرائت کرد که به شرح زیر است:

11

سلام و درود بر ارواح پاک شهدا و امام شهیدان و با آرزوی سلامتی برای مقام معظم انقلاب


با لطف خدای متعال امکان برگزاری ششمین جشنواره حرکت در دانشگاه علامه طباطبائی فراهم شد.


هیئت‌داوران این جشنواره مراتب خرسندی و سرافرازی خود را نسبت به فعالیت‌های، علمی، ترویجی و فعالانه صورت پذیرفته توسط انجمن‌های علمی دانشگاه علامه طباطبائی ابراز داشته و امیدوار است با برگزاری این جشنواره تقدیری از فعالیت یک‌ساله انجمن‌های علمی صورت گیرد و زمینه‌ی تلاش و پیشرفت برای سال آینده فراهم شود.


در سال 1395 هیئت‌داوران از میان استادان مشاور برتر دانشگاه، مدیران حوزه فرهنگی و کارشناسان این حوزه بودند که با دقتی بسیار زیاد و با سرلوحه قرار دادن اصل انصاف و عدالت در داوری فعالیت‌های صورت گرفته توسط انجمن علمی را بررسی و نسبت به انتخاب انجمن برتر از بین 17 رشته اقدام کردند.


درمجموع از 58 انجمن علمی دانشگاه 50 انجمن اقدام به ارسال مستندات خود کردند و به‌طور میانگین هر انجمن سه فعالیت را انجام داده است.


با توجه به سیاست جشنواره مبنی بر حمایت حداکثری از تمامی انجمن‌های علمی، در هر حوزه داوری 10 انجمن برتر موردتقدیر قرارگرفته و با توجه به حدنصاب تعیین‌شده توسط هیئت‌داوران سایر انجمن‌های علمی نیز با توجه به نزدیک بودن سطح امتیازشان به انجمن‌های برتر به‌عنوان انجمن شایسته تقدیر معرفی‌شده‌اند.


لازم به ذکر است که فعالیت‌های انجمن‌ها کاملاً دقیق و بی‌طرفانه داوری شده است. ضمن آنکه با توجه به اینکه در سال جاری بخش انتخاب دبیر برگزیده از جشنواره ملی حذف شد، این بخش از جشنواره دانشگاهی نیز حذف‌شده است.


بر خود لازم می‌دانیم تا از حمایت‌ها بی‌دریغ رئیس محترم دانشگاه، جناب آقای دکتر سلیمی و معاون محترم فرهنگی و اجتماعی، جناب آقای دکتر ملکی تشکر کرده و از حمایت‌های مشاوران انجمن‌های علمی که بدون حمایت آنان، انجمن‌های علمی معنی نمی‌یابد؛ کمال سپاس و تقدیر را داشته باشیم.


همچنین از فعالیت‌های دبیران و اعضای فعال انجمن‌های علمی که با تلاش مستر خویش، چراغ دانشگاه را پرفروغ تراز همیشه نگه‌داشته‌اند قدردانی می‌کنم.


در پایان لازم است تمامی فعالیت‌های انجمن‌های علمی را وابسته به سه همکار ارجمند معاونت فرهنگی دانشگاه می‌دانم و از درگاه خداوند منان برای آن‌ها سلامتی روزافزون طلب داریم و به‌نوبه خود از زحمات این کارشناسان ارجمند تقدیر و تشکر می‌کنیم.


در انتها از عوامل اجرایی این جشنواره و انجمن‌های برگزیده، تقدیر به عمل آمد که اسامی آن‌ها متعاقباً اعلام می‌شود.


گزارش تصویری این همایش را با هم می‌بینیم؛




 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار