۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۱۰
کد خبر: ۳۶۵۰۲

به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرضا باقری در جلسه شورای دانشگاه زابل که با حضور سرپرست و معاونان و روسای دانشکده های این دانشگاه برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: رسالت دانشگاه زابل متفاوت از سایر دانشگاه‌هاست، چرا که مبنای این دانشگاه محرومیت زدایی و نقطه امید واقع شدن برای مردم است.


وی افزود: دانشگاه زابل در 20 سال گذشته از لحاظ کمی توسعه مناسبی داشته است و این دانشگاه باید با نگرش جدید، در کنار نقش ملی، نقش محلی برای خود تعریف کند.


مشاور وزیر علوم ایجاد طرح های پایلوت، آموزش و واگذاری آن به مردم را از سوی دانشگاه زابل مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در تدوین و اجرای برنامه‌ها با مشارکت مردم از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه و دانشگاهیان در راه توسعه منطقه بهره‌برداری شایسته را برد.


وی ادامه داد: ظرفیت های ایجاد شده در دانشگاه زابل در منطقه اثرگذار بوده است به طوری که با اتخاذ راهبرد مشارکت اعضای هیئت علمی در کارهای اجرایی، در کنار توجه به افکار عمومی، می توان از خلاقیت و ابتکار دانشگاهیان در پیشرفت بیشتر منطقه و اثرگذاری دانشگاه بهره برد.


مشاور وزیر علوم و رئیس مرکز هیئت‌های امنا و هیئت ممیزه مرکزی، همسایگی دانشگاه زابل با کشور افغانستان را در راستای استفاده از دیپلماسی علمی مثبت ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه زابل به دلیل همجوار بودن با این کشور می تواند با برگزاری سمینارها و مراودات علمی و ایجاد بستر مناسب برای پذیرش دانشجو، ارتباطات علمی و پژوهشی میان دو کشور را افزایش دهد.


به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان از بنیان‌گذاران و مدیران ادواری دانشگاه زابل که تلاش های زیادی برای شکل گیری و توسعه این دانشگاه انجام داده اند تقدیر کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار