به گزارش عطنا به نقل از مهر، ژاپن را می توان به جرات اولین کشوری نامید که در عرصه روبات ها در سراسر دنیا پیشگام بوده و روبات هایی را با نقش های متفاوتی مانند گارسون های رستوران، نگهبان های ساختمان، هم بازی کودکان و ... به ادارات و خانه های ژاپنی ها راه پیدا کرده اند. اکنون خبر از افتتاح هتلی با برترین و منحصر به فردترین تکنولوژی های روز دنیا منتشر شده تا ژاپن در این زمینه نیز تبدیل به کشوری پیشگام شود.
این هتل با نامHen-na تا جولای سال 2015 میلادی ( تیرماه 94) افتتاح خواهد شد تا با عجایب و شگفتی های خود توریست های بیشتری را به این کشور جذب کند. در کادر پرسنلی این هتل، نام 10 روبات دیده می شود که به فعالیت در این هتل خواهند پرداخت. این روبات ها، روبات های انسان نما هستند تا بر عجایب این هتل افزوده شود. «هن نا» (Hen-na ) به «عجیب» یا «تغییر» ترجمه می شود. مدیران این هتل با انتخاب این اسم به دنبال تجربه متفاوتی از اقامت در یک هتل بوده اند.
3تا از این روبات ها چند زبانه هستند و می توانند به زبان های مختلف صحبت کنند تا پاسخگوی مسافرانی باشند که از کشورهای مختلف در این هتل اقامت می کنند. شرکت سازنده این روبات ها را «اکتروید» نامیده و معتقد است که آینده را می توان در این روبات ها شاهد بود. این روبات ها در بخش پذیرش هتل به فعالیت خواهند پرداخت.
از قابلیت های شگفت انگیز روبات ها می توان به مواردی مانند برقراری ارتباط چشمی و حسی با مسافران هتل اشاره کرد. روبات های دیگر دارای نقش های مانند جابه جایی چمدان مسافران، درست کردن قهوه، تمیز کردن اتاق مسافران و ... هستند.
اما جز خدمه هتل، فناوری هایی که در این هتل به کار گرفته شده اند نیز منحصر به فرد هستند. برای مثال، درب های اتاق های مسافران هوشمند بوده و تنها با شناسایی صورت مسافران باز می شوند. دمای اتاق هتل نیز با توجه به دمای بدن مسافران تنظیم و کنترل می شود، اگر مسافران احساس گرما کنند و با تغییر دمای بدنشان، دستگاه های تهویه برای خنک شدن فضا روشن خواهد شد.
مسافران می توانند سفارشات خود را با تبلت هایشان انجام دهند بدون اینکه نیاز به تلفن زدن باشد. انرژی های این هتل نیز از طریق انرژی های خورشیدی تامین می شود تا کم هزینه و مقرون به صرفه و همینطور متفاوت باشد. قیمت اتاق های یک تخته این هتل از شبی 60 دلار شروع می شود و بهترین اتاق های این هتل با سه تخت قیمتی در حدود 153 دلار خواهند داشت.
اگر مسافرانی تمایل به خدمات روبات ها نداشته باشند می توانند نیروی انسانی را جایگزین این روبات ها کنند. فاز دوم این هتل تا سال 2016 میلادی افتتاح و پیش بینی می شود بیش از 90 درصد پرسنل این هتل را روبات ها تشکیل خواهند داد.