۲۰ بهمن ۱۳۹۳ ۰۶:۰۰
کد خبر: ۳۵۳۳

وزیر علوم گفت: به زودی با لایحه تقدیمی دولت به مجلس شورای اسلامی قانونی در ارتباط با خرید و فروش پایان‌نامه‌های دانشجویی تصویب می‌شود تا با ایجاد راهکار قانونی این معضل مهم آموزشی رفع شود.


محمد فرهادی ظهر امروز پس از افتتاح ساختمان جدید دانشکده حقوق کاشان در آمفی‌تئاتر این دانشگاه اظهار داشت: پس از  شکل گیری انقلاب اسلامی نظام دانشگاهی ما بیشتر به شکل کمی گسترش یافته است و شاهد توسعه رشته های مختلف در این ارتباط بودیم.


وی با اعلام این مطلب که وزارت علوم به دنبال جایگزین کردن رشته های قدیمی دانشگاهی با رشته های پرکابرد و کیفی کردن توسعه دانشگاه هاست، تاکید کرد: پژوهش امری است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است به گونه ای که دامشگاه های ما بیشتر به دنبال مسایل آموزشی بوده اند.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: به دنبال آن هستیم که جامعه دانشگاهی کشور را به سمت و سویی هدایت کنیم که ابعاد پژوهشی، علمی و کاربردی را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.


وی با بیان اینکه محصول دانشگاه های ما باید مهارت‌آموزی، دانش اندوزی و تولید تکنولوژی باشد، تاکید کرد: تاسیس شرکت های دانش بنیان و ارتباط جدی با مراکز صنعتی در راستای همین مطلب انجام شده است.


فرهادی در ادامه با اشاره به مشکل خرید و فروش پایان نامه ها در دانشگاه ها ابراز داشت: به زودی دولت لایحه ای در این ارتباط  را برای تصویب به مجلس شورای اسلامی خواهد فرستاد تا با ایجاد راهکار قانونی  این معضل مهم آموزشی رفع شود.


وی در ارتباط با تامین بودجه دانشگاه‌ها نیز تصریح کرد: لازم است به گونه ای وارد عمل شویم که بیشتر نیازهای بودجه ای دانشگاه ها به جای وابسته بودن به دولت توسط خیران تامین شود.


به گزارش مهر، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر یك روزه به كاشان با آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان کاشان دیدار و گفتگو و ساختمان جدید دانشکده حقوق و خوابگاه دانشجویان متاهل دانشگاه کاشان را افتتاح کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار