۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ۱۷:۰۴
کد خبر: ۳۴۵۳۸
Aref-02

amuzeshe ali (33)


دکتر محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت­‌وگوی اختصاصی با عطنا، درباره مشکلات رشته­‌های تحصیلی علوم انسانی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورای تحول راه اندازی کرده­ است. ما بر این باور هستیم که اداره کشور باید به اتکای نیروهای برجسته ­ای باشد که در رشته‌‌­های علوم انسانی تحصیل کرده ­اند اما چون به صورت جدی به این مساله نپرداختیم و درصد بالایی از مدیریت در امور فرهنگی به دست متخصصان سایر رشته‌­ها است، این امر محقق نشده ­است و باید در این زمینه بیشتر کار شود.


عارف ادامه داد: امیدواریم که شورای تحول این مهم را جدی­ تر پیگیری کند و فقط به تغییر سرفصل دروس تکیه نکند و به سایر مسائل هم در این زمینه توجه کافی داشته باشد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص افزایش آزادی بیان در دانشگاه‌­ها اظهار داشت: نظر بنده همان سیاست و جهت‌گیری­‌‌ای است که مقام معظم رهبری داشتند و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از آن تاسی کرده است.


او افزود: با توجه هرچه بیش‌تر به کرسی­‌های آزاد اندیشی، اجازه دادن به افراد در محیط دانشگاهی و علمی برای بیان نظرات خود و فرهنگی کردن فضای دانشگاه­‌ها انشاالله به نتیجه مناسب­‌تر دست پیدا کنیم.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: دوستانی که اصرار دارند که فضا را امنیتی کنند دست بردارند و مطمئن باشند که فرهنگی شدن فضای دانشگاه به نفع نظام، دلسوزان و همه است.


منتخب اول مردم تهران در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از حضور حداکثری مردم در دور دوم انتخابات خاطر نشان کرد: انشاالله با حضور جدی مردم در انتخابات یک مجلس کارا و با کیفیت را شاهد باشیم.


وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وضعیت شورای عالی اصلاح طلبان پس از انتخابات گفت: هدف از تشکیل این شورا انتخابات مجلس بود و قطعا بعد از پایان انتخابات باید با جمع بندی عملکرد این شورا در رابطه با آینده آن تصمیم بگیریم.


عارف ادامه داد: قاعدتاً این شورا با این ترکیب احتمالا اصلاحاتی روی آن صورت می­ گیرد و در رابطه با ارائه یا عدم ارائه آن تصمیم گرفته می‌­شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار