۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ۱۳:۵۲
کد خبر: ۳۴۱۰۴

760998به گزارش عطنا به نقل از مهر، دکتر سيد رسول موسوی با اشاره به برنامه‌های سال ۹۵ حوزه بین‌الملل سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها «سمت» گفت: برنامه مفصلی برای سال ۹۵ تهیه کرده‌ایم که در چهار محور فعالیت های پایشی، ترویجی، پژوهشی و همکاریها و شبکه‌سازی برنامه‌ریزی شده است و در صورت تصویب هیأت رئیسه، به اجرا در می‌آید.


وی افزود: در برنامه چشم‌انداز ۲۰ ساله، تعریفی که از کشور ما وجود دارد این است که ایران کشوری تأثیرگذار و پیشرفته در منطقه آسیای غربی است؛ پس بر اساس این تعریف، «سمت» باید در منطقه آسیای غربی که شامل ۲۰ کشور همسایه نزدیک و دور است، مقام اول را بین سازمانهای مشابه خود داشته باشد.


موسوی گفت: برای این کار ما باید به طور مرتب وضعیت علوم انسانی در این کشورها و وضعیت تولید کتابهای علوم انسانی در کشورهای دیگر را رصد کنیم.


وی اظهار داشت: امروزه مسئله مهم در جهان این است که دانشگاهها نمی‌توانند در انزوا رشد کنند و باید در شبکه‌ها قرار بگیرند. «سمت» اگر بخواهد فعالیت بین‌المللی داشته باشد، باید بتواند با فضاهای مشابه دیگر ارتباط بگیرد و با آنها همکاری داشته باشد.


مشاور امور بين‌الملل «سمت» تاکرد کرد: در موضوع فعالیتهای بین‌المللی، مهم‌ترین کاری که باید انجام شود، شناساندن «سمت» به جهانیان است که در سال جدید باید بیشتر ادامه یابد.


وی گفت: در فعالیت های تولیدی، در برنامه‌ریزی ها اهمیت ویژه‌ای برای نشر الکترونیک قائل شده‌ایم؛ برای اینکه اگر بخواهیم در عرصه جهانی وارد شویم، این مهم با تولید و ارسال کتاب به صورت هارد کپی ممکن نیست و به طور حتم باید در عرصه دیجیتال نیز حضور داشته باشیم. به همین منظور قصد داریم در سال ۹۵ کتابهای خود را در حوزه نشر الکترونیک در اینترنت به عرضه بگذاریم.


موسوی افزود: موضوعی که نه فقط معاونت بین‌الملل، بلکه کل سازمان باید یک تصمیم راهبردی برای آن بگیرد، این است که انتظار وزارت علوم از ما، توسعه فعالیتهای بین‌المللی است و این فعالیتها صرفاً نه از طریق کتاب، بلکه در بهره‌گیری از ارتباطات بین‌المللی است که این ارتباطات می‌تواند در قالب برگزاری سمینارهای مشترک و رفتن به سوی پژوهشهای مشترک صورت پذیرد.


وی گفت: «سمت» باید به سمت بین‌المللی‌تر شدن و پژوهشی‌تر شدن و روشهای جدید نشر حرکت کند؛ این رویکرد ما در سال ۹۵ است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار