۱۸ فروردين ۱۳۹۵ ۰۶:۲۲
کد خبر: ۳۳۶۳۴

به گزارش عطنا، طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد با اشاره به تاکید حوزه فرهنگی این دانشگاه بر اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی، گفت: برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد در سال 94 نیز بر اساس همین تاکید اجرا شد و البته در همین راستا برنامه‌های سال 95 این دانشگاه را پیش‌بینی کرد.


وی برگزاری کنگره بین‌المللی حافظ در اردیبهشت‌ماه سال گذشته را یکی از مهمترین اقدامات معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد در سال 94 برشمرد و گفت: این کنگره در زمره طرح حفظ و گسترش زبان فارسی و بزرگداشت مفاخر و مشاهیر بود، همچنین همایش‌ها و طرح‌های مهم دیگری مانند چهارمین دوره طرح فرهنگی «رمضان بهار قرآن»، جشنواره شیخ طبرسی دانشگاه آزاد، بزرگداشت 2 هزار و 500 تن از مفاخر کشور در دانشگاه آزاد، بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد، نهمین دوره جشنواره سراسری نشریات دانشجویی کشور با عنوان «تیتر9»، هفته آفتاب مهر، همایش بین‌المللی میراث زبانی، برنامه‌های سراسری صلح و سلام و همایش‌‌های سبک زندگی بزرگان در سال 94 اجرایی شد.


به گفته وی، گردهمایی سراسری کارشناسان، دبیران کانون‌های فرهنگی، مدیران مسئول نشریات دانشجویی و نمایندگان انجمن‌های علمی دانشجویی برتر در اردیبهشت 94 یکی دیگر از فعالیت‌های این معاونت در سال 94 بود، همچنین معاونت فرهنگی اجتماعی در بخش مفاخر و مشاهیر 300 واحد دانشگاه آزاد را برای شناسایی شخصیت‌های منطقه‌ای خودشان بسیج کرده است تا در حفظ حوزه فرهنگی و میراث معنوی گام بردارد.


هاشمی افزود: در حوزه دانشجویی علاوه بر بازنگری در آیین‌نامه‌های دانشجویی دانشگاه آزاد، راه‌اندازی استعلام اینترنتی مدارک فارغ‌التحصیلی و تقلیل زمان صدور مدارک و ریز نمرات و تاییدیه‌های تحصیلی از مهم‌ترین اقدامات بود. بعلاوه راه‌اندازی مراکزی تحت عنوان بازارچه‌های دانشجویی تصویب شد که امسال اجرا می‌شود.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد گفت: تکمیل طرح نقل و انتقالات دانشجوئی و حذف سفرهای زائد که سبب صرف وقت و تحمیل هزینه‌بر دانشجویان بود از دیگر اقدامات حوزه دانشجوئی بود.



هاشمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با نهادهای مختلفی تفاهم نامه‌هایی را امضا کرده است، گفت: می‌توان به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین نهادهای فرهنگی کشور مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در سطوح دانشگاه و دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر و دانشگاه آزاد- امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و موسسه آموزش عالی خاتم‌النبیین قم، سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار