۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ۰۲:۲۰
کد خبر: ۳۳۴۲۰

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، دکتر میرخلاق میرنیا در نشست شورای اداری مازندران دلیل پیشنهاد ابطال پروانه این مؤسسات را بی کیفیت بودن کارکرد علمی آنها و مدرک فروشی عنوان کرد.


وی، ابطال قطعی پروانه فعالیت این مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی را منوط به تأیید وزارت علوم دانست.


میرنیا گفت که در سال 95 کارکرد علمی مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و حتی دولتی بیش از گذشته زیر ذره بین کمیسیون نظارتی قرار می گیرد.


رئیس دانشگاه مازندران افزود: در زمان حاضر 47 مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی دارای پروانه در این استان مجوز فعالیت دارند که عملکرد علمی آنها بیش از گذشته مورد بررسی قرار می گیرد.


میرنیا پیامد منفی اصلی فعالیت مؤسسات آموزش عالی بی محتوا و مدرک فروش را فرار مغزها برشمرد و گفت: مدرک فروشی باعث نفوذ افراد بی سواد و نفوذی در بدنه مدیریت دولتی در آینده کشور می شود و باید با نظارت بیشتر از نفوذ این افراد به بدنه مدیریت کشور جلوگیری کرد.


رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: جلوگیری از مدرک فروشی و نفوذ افراد بیسواد به بدنه مدیریت کشور نمونه بارز تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون جلوگیری از نفوذ است.


در مازندران 120 دانشگاه دولتی، غیرانتفاعی و آزاد با 220 هزار دانشجو وجود دارد. این استان رتبه پنجم کشور را به لحاظ آمار دانشجویی داراست.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار