۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۲۷
کد خبر: ۳۱۹۵۸

Aiesec---Copy


به گزارش عطنا، نهاد های غیر انتفاعی، سازمان های مردم نهاد و مدارس به دنبال افرادی می گردند که بتوانند تاثیر مثبتی ایجاد کنند. تجربه آیسک به شما این امکان را می دهد که اعتماد به نفس خود را افزایش، مهارت های جدید را در خود گسترش و دیدگاه جهانی خود را بسط دهید. این یک برنامه داوطلبانه عادی نمی باشد، تجربه ای است که نحوه ی نگرش شما را نسبت به فهم و درک دنیای اطراف خود تغییر می دهد.


در گزارش های قبل از تیم مدیریت آیسک ایران که متشکل از چهار نفر شامل یک چینی، یک ایتالیایی و دو ایرانی است، این بار به سراغ معاونت امور مالی و حقوقی رفتیم.


Aiesec2


ریحانه حجازی 23 ساله است، مشغول به تحصیل در دوره کارشناسی بوده که به خاطر شغل پدرش مجبور می شود چند سالی از دوره دانشجویی اش را در هند سپری کند. در هند با آیسک آشنا می شود اما به دلیل نزدیک بودن زمان بازگشت، به عضویت آیسک هند در نمی آید. وقتی به ایران بازمی‌گردد به علت کمبود شعبه های آیسک و عدم اطمینان از فعالیتش در ایران از طریق اینترنت به دنبال آن می گردد و با یک شماره که در اینترنت پیدا می کند تماس می گیرد.


نهایتا پس از یک جلسه ارزیابی آیسکی می شود و در عرض چند سال به عنوان معاون آیسک ایران در امور مالی و حقوقی رای می آورد. او در رای گیری اخیر هم توانست در مسئولیت خودش ابقا شود.


ریحانه حجاری معتقد است که مهم ترین ارمغان آیسک برای او و هر فرد دیگری شکوفایی استعدادها، مقابله با ترس و به دست آوردن تجربیات جذاب است و خود او همه این ها را در این فضا به دست آورده است.


به عنوان مثال او تا سالها از صحبت کردن در جمع و سخنرانی واهمه داشته اما با قوت قلب و حمایت دوستانش در آیسک با این مشکل کنار می آید و پس از چند بار تمرین و درست کردن اشتباهاتش موفق به برطرف کردن ترسش می شود و این اتفاق را صرفا یکی از چند موردی می داند که مدیون آیسک است.


حجازی در مورد تغییراتی که آیسک در زندگی اش ایجاد کرده است، می گوید: وقتی الانم را با سه چهار سال پیش مقایسه می کنم متوجه می شوم که با هیچ چیزی جز آیسک نمی توانستم به این حجم از تغییرات برسم. من با آیسک سفرهایی کردم و در آن متوجه شدم که آدم ها با ملیت های مختلف هندی و پاکستانی، آذربایجانی و ارمنی و ... با هم مشکلی ندارند و بعضا خیلی هم دوست هستند. این یعنی نزدیک شدن به هدف اصلی آیسک که سطح جهانی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار