۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۹:۱۵
کد خبر: ۳۱۸۲۸

در مراسم چهارمين سالگرد درگذشت استاد علی ابوالحسنی از كتاب «تنهای شكيبا»‌ نوشته این تاریخ پژوه معاصر رونمایی می شود.


به گزارش عطنا و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدصادق ابوالحسنی فرزند مرحوم منذر درباره آخرين اثر استاد منذر گفت:‌ كتاب «تنهاي شكيبا»‌ آخرين اثري است كه از مرحوم استاد منذر درباره مرحوم شيخ فضل الله نوري منتشر مي شود. به گفته وي اين كتاب به همت موسسه كتابشناسي شيعه و با همكاري دفتر نشر آثار و آیاي منذر و با ياري دكتر موسي حقاني مدير موسسه مطالعات تاريخ معاصر ايران منتشر شده و ماحصل آخرين رهيافت ها و واپسين دريافتهاي استاد درباره شيخ فضل الله نوري است و كليد اين كتاب با يادداشتهاي استاد در دوران حياتش زده شده است.


فرزند استاد ابوالحسني تصريح كرد: از مرحوم ابوالحسنی تا به حال ۴۶ کتاب در حوزه تاریخ معاصر منتشر شده اما «تنهای شکیبا» پنجمين كتابي است كه از استاد منذر پس از وفاتش منتشر مي شود. علاوه بر اين مقالات و مصاحبه هاي منتشر نشده اي از استاد در رابطه با شيخ فضل الله نوري و مشروطيت بعد از وفاتشان منتشر شده است.


وي درباره كتاب تنهاي شكيبا توضیح داد: «تنهای شکیبا» حدود ۹۰۰ صفحه است كه حدود ۵۰۰ صفحه از آن تاليف شخص استاد منذر است و مابقي هم ملحقاتي است كه به آن اضافه شده است.مسئوليت ۵۰۰ صفحه نخست با استاد منذر و بقيه صفحات با موسسه كتابشناسي شيعه است. در مجموع كتاب تنهاي شكيبا از تولد شيخ فضل الله، تحصيلات ،‌نقش ايشان در مشروطه و از قيام تا صعودشان را مورد بررسي قرار داده است. همچنين تلاش شده تا به برخي از سوالات و شبهاتي كه حول محور شيخ فضل الله وجود دارد پاسخ داده شود.


همايش بزرگداشت استاد علي ابوالحسني با عنوان «بيدارگر بصير» روز سه شنبه ۱۸ اسفند ماه از ساعت ۱۵ الي ۱۸ در سالن اجتماعات يادمان شهداي هفت تير واقع در بهارستان نرسيده به سرچشمه انتهاي شهيد صيرفي پور با حضور جمعي از اساتيد و محققان حوزه تاريخ معاصر برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار