۱۴ اسفند ۱۳۹۴ ۱۶:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۶۸
photo_2016-03-02_12-49-28

Neshast-Mali-Edari-33


دکتر معینی گفت: بیان سند دولت الکترونیک که در سازمان برنامه ریزی تدوین شده است در وزارت علوم این است که ما در دانشگاه ها منابع اطلاعاتی دانشجویان و اعضای هیئت علمی، فعالیت های پژوهشی، ارتقا اساتید و نشریات دانشگاهی را در سطح کشور به اشتراک بگذاریم و از آنها در بهبود فرایندهای داخلی دانشگاه ها و وزارت علوم استفاده کنیم.
به گزارش عطنا، دکتر معینی، مدیر کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم در گردهمایی معاونان اداری و مالی دانشگاه‌های سراسر کشورگفت: در سال های گذشته دانشگاه ها فعالیت های زیادی در زمینه فناوری اطلاعات انجام داده اند دولت همه وزارت خانه ها را به استقرار دولت الکترونیک مکلف کرده است. در بحث های مربوط به اتوماسیون اداری، مالی، آموزشی و پژوهشی، و اینترنت پیشرفت های خوبی در قالب دانشگاه های ما انجام شده است.
وی در ادامه بیان داشت: وزارت خانه های مختلف در زمینه فناوری اطلاعات و ساماندهی داده کارهای زیادی انجام داده اند اما بیشتر این فعالیت ها به صورت جزیره ای و منطقه ای انجام شده است.
دکتر معینی با اشاره به اینکه هدف دولت الکترونیک یکپارچه سازی داده هاست، تصریح کرد: اولین هدف دولت الکترونیک به اشتراک گذاری داده هاست برای اینکه بتوانیم از مخزن های داده ای جهت بهبود فرایند مدیریت، استفاده بهینه از نیروی انسانی و فعال تر کردن حجم کاریی کارمندان و افزایش سرویس دهی استفاده کنیم. البته استقرار دولت الکترونیک به معنای کاهش نیرو ها نیست، بلکه افزایش کارکرد کارمندان در جهت بهبود سرویس ها است.
وی در خصوص سند دولت الکترونیک در وزارت علوم عنوان کرد: بیان سند دولت الکترونیک که در سازمان برنامه ریزی تدوین شده است در وزارت علوم این است که ما در دانشگاه ها منابع اطلاعاتی دانشجویان و اعضای هیئت علمی، فعالیت های پژوهشی، ارتقا اساتید و نشریات دانشگاهی را در سطح کشور به اشتراک بگذاریم و از آنها در بهبود فرایندهای داخلی دانشگاه ها و وزارت علوم استفاده کنیم.
مدیر کل تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت علوم با بیان این نکته که شورای فناوری وزارت علوم در بحث یکپارچه سازی، سال 95 را سال دولت الکترونیک نامگذاری کرده است، افزود: امیدواریم در سال آینده جهش اساسی در حوزه آی تی برداریم و به اشتراک منابع برسیم. هدف ما این است که پایگاه داده متمرکز دانشگاه ها را شروع کنیم. تقسیم بندی کشور به 9 منطقه اتفاق بسیار خوبی بوده است و ارتباط خوبی با مراکز فناوری اطلاعات دانشگاه ها فراهم شده است.
وی در خاتمه سخنان خود گفت: نقش وزارت علوم در این فرایند دخالت در کار دانشگاه ها نیست، چون این فعالیت ها در برنامه های دانشگاه ها است بلکه نقش وزارت علوم تسهیل ارتباطات بین دانشگاه ها است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار