۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۸:۵۸
کد خبر: ۳۱۱۰۰
Jashnvare nashriat daneshjooyi (18)

به گزارش عطنا، دانشگاه‌های سراسر کشور، آثار منتخب دانشجویان خود را در نمایشگاه نشریات تیتر9 ارائه کرده‌اند که از جمله آنها دانشگاه علامه طباطبائی است.


Jashnvare nashriat daneshjooyi (10)


سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در افتتاح این نمایشگاه با ابراز خرسندی از کیفیت آثار ارائه شده، اظهار داشت: قابلیت‌های فراوانی در دانشگاه‌ها وجود دارد و امیدواریم نسل جدیدی از روزنامه‌نگاران را به جامعه معرفی کنیم.


وی افزود: یکی از مهمترین فعالیت‌هایی که در دانشگاهها توسط دانشجویان انجام می‌شود انتشار نشریات دانشجویی است و شاهد رشد کمی و کیفی خوبی در این زمینه هستیم.


هاشمی تصریح کرد: آثاری که در این جشنواره به دست ما رسید گواه این است که یک جهش خوب و روبه رشدی در این زمینه وجود دارد.


وی استقبال در خصوص آثار ارائه شده به جشنواره، گفت: بیش از 14 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و منتخبین روز پنجشنبه همین هفته معرفی می‌شوند. ضمن‌آنکه از دانشگاههای سراسر کشور از جمله آزاد، سراسری، علوم پزشکی و همه مؤسسات وابسته به وزارت علوم، آثار خود را برای رقابت و نمایش در این جشنواره عرضه کردند.


معاون وزیر فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: آثار دانشجویان با جذابیت خوبی همراه است و طبعاً بازدید از آن می‌تواند ذهنیت‌های خوبی را به‌وجود آورد و با توجه به کیفیت نشریات، این امید هم برای دانشجویان و هم برای ما وجود دارد که شاهد تربیت نیروهای خوب و متخصص در زمینه خبر باشیم.


Jashnvare nashriat daneshjooyi (9)


وی در رابطه با تعداد غرفه‌های فعال در نمایشگاه، بیان داشت: شاهد حضور غرفه‌های متعدد در محل برگزاری نماز جمعه در دانشگاه تهران هستیم که فضای وسیعی را به خود اختصاص داده و بیش از صد غرفه فعال هستند. هاشمی اضافه کرد: کیفیت کار برای ما از اهمیت بالاتری برخوردار است. تعداد نشریاتی که در دانشگاه‌ها منتشر می‌شوند بسیار زیاد بوده اما منتخب این نشریات در این نمایشگاه عرضه شده است.


وی با بیان این نکته که دانشگاهها باید در چارچوب قانون عمل کنند، گفت: نشریه برای اینکه در فضای مجازی به شکل گسترده منتشر شود، باید مجوزهای لازم را بگیرد. بخش‌هایی از دانشگاه می‌تواند این مجوز را صادر کند اما برای اینکه حاشیه‌‌ای ایجاد نشود قانون باید رعایت شود و دانشگاهها در این زمینه اهتمام دارند.


گفتنی است، داوری نهایی نهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی کشور توسط اساتید برجسته حوزه روزنامه نگاری و ارتباطات، دکتر یونس شکر خواه، دکتر محمد مهدی فرقانی، دکتر فریدون صدیقی، شهرام شکیبا، دکتر گیتی علی آبادی، دکتر مهدخت بروجردی، دکتر محمود مختاریان، رضا رفیع، دکتر علیرضا کتابدار و امیرهوشنگ قلندری صورت گرفته است.


دبیرخانه جشنواره برای توانمندسازی و افزایش مهارت دانشجویان اقدام به برگزاری کارگاه‌های تخصصی، از جمله مديريت نشريات دانشجويي، تكنيك‌هاي مصاحبه، گزارش‌نویسی، بررسي مشكلات حقوقي نشريات دانشجويي، بازخواني تجربه موفق يك نشريه دانشجویی، گرافيك و صفحه‌آرايي و الگوي مطلوب براي نشريات دانشجويي را در روزه اول و دوم این جشنواره کرده است.


لازم به ذکر است اختتامیه جشنواره نشریات دانشجوئی، پنج‌شنبه13 اسفندماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار