۲۰ آذر ۱۴۰۳ ۱۱:۰۷
کد خبر: ۳۰۵۸۰۱

عطنا - معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای توضیحاتی درباره جزئیات برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی‌های دیجیتال ارائه کرد.

دکترمحمدصادق دهنادی با اشاره به افزایش تعداد موضوعات قابل پذیرش برای هفتمین همایش بین‌المللی تحقیقات بازی دیجیتال نسبت به سال گذشته، گفت: از طرفی در این دوره مقاله‌های فارسی زبان نیز پذیرش شدند و همین باعث شد نسبت به دوره قبل تعداد مقاله‌ها حدود ۳ برابر افزایش یابد.

او ادامه داد: تعداد زیادی مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که تعداد ۱۲۷ مقاله پذیرفته شد و ۴۱ مقاله به صورت سخنرانی و مابقی نیز به شکل پوستری ارائه می‌شود.

دهنادی هدف اصلی همایش امسال را تامین منابع علمی برای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی معرفی کرد و گفت: بر همین اساس پیش‌بینی می‌کنیم علاوه بر انتشار منتخب مقاله‌ها در مجله‌های علمی _ پژوهشی، بتوانیم ۳ جلد از مقاله‌ها پذیرش شده در همایش را نیز منتشر کنیم.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در گفت‌وگو با ایسنا افزود: "در این دوره برای اولین بار شاهد ارائه ۲۱ پایان‌نامه و ۱۰ کتاب با موضوع بازی‌های رایانه‌ای هستیم. همچنین در میان نویسندگان مقاله‌ها شاهد حضور ۲۵ عضو هیات علمی هستیم. در این همایش ۵۱ نفر از استادان داخلی و ۶ نفر از استادان خارجی به عنوان کمیته علمی رویداد در کنار ما بودند".

او درخصوص جوایز درنظر گرفته شده برای برگزیدگان، توضیح داد: "جوایز بخش‌های ویژه مانند بازی‌های جدّی، پایان‌نامه و کتاب مبلغ ۲۰ میلیون تومان است و برای مقاله‌ها در هر زمینه در رتبه‌های اول تا سوم جوایز ۱۵، ۱۲ و ۱۰ میلیون تومانی درنظر گرفته‌ایم. ۵ جایزه نیز ستاد علوم شناختی برای موضوعات مرتبط با این بخش درنظر گرفته است و ۲ جایزه ۱۰ میلیون تومانی نیز شهرداری تهران درنظر گرفته است".

دبیر هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال با اشاره به برگزاری ۱۰ پیش نشست در سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و اندیشکده‌های مختلف، اظهار کرد: "همچنین ۲ کارگاه آموزشی نیز با موضوعات اعلام شده در همایش برای علاقمندان برگزار کردیم که در آن علاقه‌مندان زیادی توانستند با موضوعات مختلف همایش آشنا شوند".

او تاکید کرد: "این همایش، رویدادی است برای اینکه پژوهشگران حوزه بازی‌های دیجیتال بتوانند آثار و تحقیقات خود را به صورت سالانه در اختیار دانشگاه‌ها و اساتید قرار دهند و از سوی دیگر یک شبکه علمی درباره تولید دانش‌ درحوزه بازی‌های دیجیتال شکل دهند".

دهنادی بیان کرد: "مرحله نهایی هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال روزهای سه‌شنبه و شنبه، ۲۰ و ۲۴ آذرماه با اجرای ۹ نشست ۲ ساعته و ارائه مقاله‌های ذکر شده در حضور داوران قرار برگزار می‌شود.

به گفته او پنل‌های تخصصی و ارائه‌های علمی در موضوعاتی همچون هنر و روایت در بازی‌ها، چالش‌های قانونی و فقهی، اقتصاد و کسب‌وکار مبتنی بر بازی و تکنولوژی‌های نوین در صنعت بازی‌های دیجیتال است.

معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان بیان کرد: پنل‌ها و ارائه‌ها از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۷:۴۵ در سالن‌های مختلف دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در همایش و دریافت گواهینامه آن می‌توانند با مراجعه به سایت رویداد به نشانی dgrconf.ir و ثبت‌نام خود و همراهان به صورت رایگان از جلسات استفاده کرده و گواهینامه شرکت در آن را دریافت کنند.

اختتامیه هفتمین همایش تحقیقات بازی‌های دیجیتال نیز که پیش‌تر قرار بود روز چهارشنبه ۲۱ آذر برگزار شود، به دلیل تعطیلی آلودگی هوا، به شنبه ۲۴ آذر موکول شد که از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در تالار شهید بهشتی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار خواهد شد و با معرفی برگزیدگان، به کار خود پایان می‌دهد.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم
کتاب چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی منتشر شد:

کرونا؛ نادانی انسان در عصر علم و فناوری قرن بیست و یکم

کتاب«چشم انداز‌های ارتباطی پاندمی»جدیدترین اثر دکتر هادی خانیکی با گردآوری وتدوین حبیب راثی تهرانی، با نگاهی ارتباطی به بیماری کرونا، به‌تازگی ازسوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر و راهی بازار نشر شده است.
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
انجمن های علمی
سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد
به همت انجمن سواد رسانه ای ایران و با همکاری فرهنگسرای رسانه، ساترا و مجمع رصتا؛

سمینار و وبینار بین‌المللیِ «معرفی رهیاری نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی» برگزار شد

همایش و وبینار بین‌المللیِ«معرفی رهیاری(کوچینگ) نشانه‌شناختی؛ اثری بدیع و نوآور از لاله مولائی»، از سوی انجمن سواد رسانه ای ایران و باهمکاری فرهنگسرای رسانه،ساترا ومجمع رصتا برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار