۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ۰۷:۳۴
کد خبر: ۳۰۵۱۱۳

عطنا - هفته پژوهش که با شعار «پژوهش و فناوری، پیشران تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» و با هدف دستیابی به مرجعیت در علوم انسانی با تأکید بر سرمایه‌های فکری در چارچوب تعالیم الهی، از 18 تا 25 آذرماه در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شده بود، با معرفی پژوهشگران و کارشناسان برتر به کار خود پایان داد.

در این مراسم که چندی پیش برگزار شد از استادان، پژوهشگران و کارشناسان برگزیده در آیین پایانی هفته پژوهش و فناوری دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد. در همین راستا عطنا به گفتگو با دکتر حسن رشیدی، پژوهشگر برتر دانشکده آمار، ریاضی و رایانه نشسته است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص بیوگرافی، مدارج علمی و سوابق کاری خود عنوان کرد: سال 65 لیسانس مهندسی کامپیوتر گرفتم و در همان سال فوق قبول شدم و ارشد خود را مهندسی سیستم‌ها خواندم، بین ارشد و دکتری مقداری فاصله افتاد که این وقفه و تجربه کاری تدریس و تحقیق باعث شد تقریباً دوره دکترای خود که در انگلستان بود را سریع تمام کنم.

رشیدی ادامه داد: در حوزه هوشمندی بندرها فعالیت‌هایی انجام دادم که مقالات و کتاب‌هایی در خارج از کشور توسط ناشرهای مطرح و برتر دنیا منتشر شده است، همچنین در سازمان برنامه‌وبودجه نیز فعالیت‌هایی انجام داده‌ام.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص تعامل جامعه و صنعت با دانشگاه عنوان کرد: ایده‌ها و تفکراتی که باعث حل مشکلات می‌شوند ابتدا باید در دانشگاه خلق و سپس پرورش داده شوند، در حال حاضر ارتباط بین جامعه و صنعت با دانشگاه ضعیف است.

وی ادامه داد: معتقد هستم که صنعت و جامعه باید مشکلات خود را در داخل دانشگاه بیاورند تا برای آن راه‌حل‌های مناسب پیدا شود، تقویت هرچه بیشتر این ارتباط و تعاملی که دوطرفه است به پیشرفت کشور کمک می‌کند.

رشیدی با بیان اینکه هیچ کجای دنیا خاک وطن نمی‌شود و باید ماند و تلاش کرد، افزود: هر استاد در دانشگاه باید یک پروژه مرتبط با جامعه و صنعت داشته باشد که هرسال بتواند این پروژه را به‌روز و انشعابات آن را پیدا کند و دولت نیز حمایت لازم را انجام دهد.

این پژوهشگر برتر دانشکده آمار، ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه اساتید در جبهه اول تعامل با دانشجو قرار دارند، گفت: در مسائل یک سال اخیر و موضوعات مربوط به رعایت حجاب هیأت علمی نقش مؤثری می‌توانست ایفا کند، اساتید می‌توانند با دانشجوها صحبت کنند و آن‌ها را توجیه کنند و نگذارند کار به حراست و کمیته انضباطی کشیده شود.

گفتنی است از دکتر حسن رشیدی عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، تاکنون بیش از 100 مقاله در مجلات معتبر و تراز اول بین‌المللی و علمی و پژوهشی و در حدود 27 کتاب به چاپ رسیده است.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار