۱۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۴۵
کد خبر: ۳۰۳۹۱۴

عطنا- نشست مشترک رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی با رئیس و علمای دانشگاه اسلامی رسول اکرم بیشکک قرقیزستان برگزار شد.

نشستی مشترک بین دکتر حسام الدین خلعتبری، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی و صدرالدین ایمیت اف، رئیس دانشگاه اسلامی رسول اکرم بیشکک قرقیزستان و از اعضای اصلی سازمان اسلامی، ما تریدیه و طایر بیک عظیم بیک از علمای شافعی اهل سنت قرقیزستان و مدیر مرکز الازهر بیشکک و حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، مدیر موسسه معصومیه برگزار شد.

در این نشست که با همراهی مدیران گروه آموزشی و رئیس مرکز بین الملل دانشکده الهیات همراه بود دکتر خلعتبری ضمن خیر مقدم به مهمانان نشست به معرفی اجمالی دانشکده الهیات و شخصیت ابونصر ماتریدی و توضیحی در خصوص عقاید وی پرداخت.

رئیس دانشکده الهیات ضمن اشاره به برگزاری همایشی تحت عنوان نقد مبانی سلفی گری- که به دبیری ایشان برگزار شد- عنوان کرد: در فضای تعامل و ارتباطات بسیاری از مشکلات قابل حل است.

عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی ضمن بیان این مطلب که علوم امروز مبتنی بر مبانی سکولاریسم است، وظیفۀ علما و دانشمندان دینی را معرفی واقعی دین اسلام دانست.

وی آمادگی کافی جهت همکاری و تعامل بیشتر را جهت همسوسازی تفکرات برشمرد و بیان داشت: این نوع ارتباطات و همکاری ها موجب می‌شود که تفکرات افراطی تعدیل گردد و وحدت اسلامی حاصل شود.

در ادامه دکتر سید جلال الدین فرجی، رئیس مرکز همکاری های بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حوزه علوم انسانی و فرصت هایی که در قالب تفاهم نامه تاکنون با دانشگاه در حوزه آسیای میانه ایجاد منعقد شده است، نسبت به تبادل دانشجو و اساتید در آینده‌ای نزدیک ابراز امیدواری کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، رئیس موسسه معصومیه نسبت به معرفی موسسه با بیش از 3 سال فعالیت در حوزه مراکز دینی در آسیای مرکزی پرداخت و پس از آن هر یک از میهمانان در خصوص فضای علمی حاکم در دانشگاه، فضای سیاسی و جریانات فکری و اندیشه ای آن مطالبی بیان کرد.

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار