۱۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۰۳۲۴۸

عطنا - دکتر عبدالله معتمدی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری مراسمی باشکوه در 16 آذرماه با حضور والدین شهید ابراهیم قائمی و عموم اقشار مردم در پردیس مرکزی دانشگاه خبر داد.

وی در گفتگو با رادیو گفتگو اظهار داشت: این شهید بزرگوار در سال 1390 به عنوان شهید گمنام در کنار شهدای گمنام دیگر در بارگاهی که پیش بینی شده بود دفن شد و در تمامی این سال ها محل رجوع دانشجویان و استادان و کارکنان دانشگاه بود و شهدای گمنام مراکز علمی ملجایی برای درد دل و راز و نیاز دانشگاهیان هستند.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی افزود: این توفیق را پیدا کردیم که در چند روز گذشته از شناسایی یکی از این شهدا مطلع شدیم. ایشان ابراهیم قائمی نام دارد و پدر و مادرشان در شهر مشهد ساکن هستند. ما از این مساله خوشحال شدیم و فضای معنوی دانشگاه در این چند روز که از اعلام خبر مذکور سپری شده، با یاد شهدا معطر شده است.

او گفت: عموم دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبائی در تلاش هستند تا در روز 16 آذر بتوانیم از این جوانی که به جای دانشگاه مسیر شهادت را در سن 17 سالگی انتخاب کرد، تجلیل کنیم. امیدواریم با یک بسیج عمومی و با حضور گسترده مردمی بتوانیم از ورود خانواده این شهید استقبال کنیم و شرایطی را فراهم کنیم که با آمادگی کامل به استقبال خانواده ایشان برویم و آنان بتوانند این مزار را زیارت کنند و ما هم بتوانیم از قیض حضور این شهید بهره مند شویم.

دکتر معتمدی ادامه داد: در این فرصت کوتاه همه دانشگاهیان دانشگاه علامه طباطبایی هم به صورت خودجوش و هم در قالب یک کمیته دارند در حال برنامه ریزی هستند تا بتوانیم مراسم باشکوهی برگزار کنیم.

ایشان تاکید کرد: من از خانواده شهید دعوت کردم تا به دانشگاه تشریف آورند تا ما با افتخار میزبان شهدا و خانواده محترم شهدا باشیم. صحبت اولیه ای شده و مادر شهید گفته اند تمایل دارند پیکر شهید در دانشگاه باقی بماند که مایه افتخار ماست و ما مهمان شهدا هستیم و امیدواریم از فیض حضور شهدا بهره مند شویم. مراسم تکریم این شهید عزیز و خانواده ایشان در روز 16 آذر از 9 صبح تا 12 ظهر برگزار می شود. ویژه برنامه ای در حال تدارک است و درهای دانشگاه در این روز بر روی اقشار مختلف مردم باز است و ما برای استقبال از خانواده شهید قائمی مراسم باشکوهی خواهیم داشت. امیدوارم این مراسم در شان شهید برگزار شود. در این روز پیش بینی شده که برخی اماکن دانشگاه علامه طباطبایی را به نام این شهید نام گذاری کنیم و قطعا استقبال مناسبی از خانواده شهید نیزخواهیم داشت.

دکتر معتمدی: دانشگاه علامه طباطبایی صبح 16 آذر پذیرای خانواده شهید قائمی و عموم مردم است

دکتر صابری: بهترین شرایط را برای دیدار خانواده شهید قائمی از مرقد شهیدشان فراهم می کنیم

دکتر صابری سرپرست معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مورد در گفتگو با رادیو گفتگو گفت: با توجه به اینکه در آستانه 16 آذر روز دانشجو هستیم مناسب دیدیم مراسم استقبال و تکریم از خانواده شهید قائمی را در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار کنیم. خانواده این شهید در مشهد مقدس اقامت دارند و ما میزبان این خانواده در تهران خواهیم بود. با برگزاری مراسم باشکوهی با حضور دانشگاهیان و عموم مردم در دهکده المپیک، روز دانشجو در دانشگاه علامه طباطبایی امسال توام با فضایی معنوی خواهد بود.

وی افزود: ایشان جوان 17 ساله ای بود که تا به امروز چهل سال از شهادتش می گذرد و خانواده این شهید چهل سال انتظار فرزندشان را داشتند و قطعا ما وظیفه داریم برای این خانواده عزیز بهترین شرایط را برای حضور و دیدار از مرقد شهیدشان فراهم کنیم.

دکتر معتمدی: دانشگاه علامه طباطبایی در 16 آذر پذیرای خانواده شهید قائمی و عموم مردم است

عطنا را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار