۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۹۱۴۲۹
کارگاه آموزشی آسیب شناسی و پیشگیری از اعتیاد جوانان
دومین کارگاه آموزشی آسیب شناسی و پیشگیری از اعتیاد جوانان به همت واحد ارتباط خانواده و دانشگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی برگزار شد.

به گزارش عطنا، این کارگاه با عنوان آشنایی با مواد روان‌گردان، عوامل خطر و محافظت کننده از مصرف مواد در بین دانشجویان (ویژه خانواده ­های دانشجویان) و با تدریس اسماعیل ناصری عضو هیئت علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و پژوهشگر حوزه اعتیاد برگزار شد.


وی در جمع خانواده­ ها گفت: هیچ انسانی در هیچ مکانی مصون از مصرف مواد مخدر نیست و اطمینان بیش از اندازه که متناسب با واقعیت وجود آدمی نباشد باعث آلودگی به مواد می ­شود.


ناصری با اشاره به اینکه در دسترس بودن و مقبولیت اجتماعی مواد از عوامل اجتماعی خطر هستند، افزود: پیوند بین همسایه­ ها یکی از مهمترین عوامل محافظت کننده در برابر مصرف مواد مخدر است که این پیوند در حال حاضر بسیار کمرنگ شده است.


وی با بیان اینکه کیفیت زندگی و عوامل بین فردی و ارتباطات نیز ار عوامل اجتماعی مهم برای جلوگیری از اعتیاد به شمار می ­آید، افزود: هوش هیجانی در کیفیت زندگی افراد نقش موثری دارد و افراد برای موفق شدن و داشتن ارتباطات قوی و رضایت از زندگی نیاز به هوش هیجانی دارند.


عضو هیئت علمی گروه روانشناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار کرد: افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند جرئت‌مند هستند و افراد جرئت‌­مند به راحتی در دام خواسته ­های نامتعارف نمی‌­افتند و به این خواسته ها «نه» می ­گویند.


وی گفت: مشارکت در فعالیت ­های اجتماعی بعد هوش هیجانی را تقویت می ­کند و بهترین کار برای دانشجویان عضو شدن در تشکل­ ها و انجمن ­های دانشجویی و انجام فعالیت ­های اجتماعی است تا از فضای آلوده مصرف مواد دور شوند.


گفتنی است، این نشست با پرسش و پاسخ خانواده های حاضر در جلسه به کار خود پایان داد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار