۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ۱۷:۵۱
کد خبر: ۲۸۸۹۵
30

دکتر حسین سلیمی، در رابطه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه علامه به خبرنگار عطنا گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و رشد علمی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری از دانشگاه‌هاست. به همین دلیل الزامی برای دانشگاه‌ها بوجود می‌آید تا به این امر مهم بیش‌تر توجه کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: در دوسال گذشته تجربه کرده‌ایم که اگر به دانشجویان و اساتید اعتماد کنیم ، آنان را هم‌چنان همسو با آرمان‌های انقلاب بدانیم و به استعداد و توانایی آنان ایمان بیاوریم، خود دانشجویان و اساتید می‌توانند حرکات جدی را انجام دهند.


3


وی افزود: هنگامی که دانشگاه به لحاظ تولید مقالات علمی به سرعت رشد می‌کند و مقام دوم کشور را به دست می‌آورد، در حوزه عمرانی بیشترین سطح تولید پروژه های عمرانی در سطح دانشگاه های کشور  در این دانشگاه اجرا شده و قراردادهای پژوهشی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی 5برابر می‌شود، نشان دهنده‌ی این است که در دانشجویان و اساتید ما این توان وجود دارد و اگر زمینه از طرف ما فراهم شود، خودشان زمینه‌های رشد را پیدا می‌کنند.


او خاطر نشان کرد: مهم‌ترین کاری که مسئولین دانشگاه در این زمینه انجام دادند، ایجاد زمینه برای فعالیت دانشجویان و اساتید و برداشتن موانع بر سر راه آن ها بود.


سلیمی در خصوص برنامه های اجرا شده توسط ستاد دانشجویی فجر در سالگرد پیروزی انقلاب عنوان کرد: کار مشترکی که دانشجویان برای برگزاری مراسم انجام دادند، با ابتکار و حضور خودشان بدون اینکه نهاد دولت زیاد در آن دخالت داشته باشد قابل ستایش است.


او ادامه داد: غرفه‌های مناسب و برنامه‌های خوبی برگزار شد. دانشجویان با صدای متفاوت و روش‌های متفاوت نشان دادند که هم ارزش‌های انقلاب را درک کردند و هم می‌توانند به شیوه‌ی جذابی دانشجویان دیگر را به سمت انقلاب جذب کنند. طبیعتا هر کاری که برای اولین بار برگزار می‌شود نقایصی دارد اما جذابیت‌ها و ویژگی‌های مثبت برنامه‌ها بیشتر از نقایصش بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار