۲۳ تير ۱۳۹۸ ۱۷:۴۴
کد خبر: ۲۸۲۴۷۴
دکتر حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام کرد: هنوز شناخت مناسبی بین دانشگاه‌ها و جامعه به‌دست نیامده است.
به گزارش عطنا و به نقل از آنا، حمیدرضا علومی یزدی دربارۀ نگارش پایان‌نامه‌های کاربردی از سوی دانشجویان تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: انتخاب موضوع پایان‌نامه با دانشجو است ولی دانشگاه اولویت‌هایی را اعلام کرده است که دانشجویان و گروه‌های آموزشی می‌توانند بر اساس آنها عمل کنند.


وی افزود: دانشجویانی که بر اساس اولویت دانشگاه عمل می‌کنند می‌توانند از حمایت‌های مالی در این زمینه برخوردار شوند.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی بیان کرد: البته نمی‌توان دانشجویان و استادان را مجبور کرد که موضوعات خاصی را انتخاب کنند، چرا که دانشگاه‌ها مأموریت مهم توسعه مرزهای دانش را نیز باید مورد توجه قرار دهند.


علومی اضافه کرد: اکثر دانشکده‌های دانشگاه علامه طباطبائی همکاری خوبی با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف دارند و اولویت‌های پژوهشی آنها را نیز دریافت می‌کنند که دانشجویان و استادان از این طریق هم می‌توانند از موضوعات باخبر شوند.


وی با بیان اینکه هنوز صنعت حاضر نیست برای حل مسئله به دانشگاه پول بپردازد، اظهار کرد: متأسفانه هنوز شناخت مناسبی بین دانشگاه‌ها و جامعه به معنای عام ایجاد نشده است و بسیاری از دستگاه‌های کشور دچار روزمرگی هستند و حتی اگر از آنها خواسته شود که چالش‌های خود را بیان کنند، مسائل روزمره را می‌گویند. در صورتی که دانشگاه‌ها باید به سیاست‌های کلی دستگاه‌ها بپردازند.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی در پاسخ به اینکه آیا دستگاه‌ها برای ارائه اولویت‌های پژوهشی خود نسبت به دانشگاه‌ها تبعیض آمیز رفتار می‌کنند، گفت: برخی از دستگاه‌ها با بعضی از دانشگاه‌ها پیوند تاریخی دارند و این پیوند باعث می‌شود که پروژه‌های خود را همواره به این دانشگاه‌ها محول کنند.


علومی یزدی درباره لزوم تدوین پایان‌نامه در زمینه چالش‌های مهم کشور نظیر سیل و کم‌آبی گفت: قطعاً باید در این زمینه‌ها کار شود و دانشگاه علامه طباطبائی در این باره برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده است. ابعاد انسانی وقوع سیل بسیار وسیع است و برای کمک به این افراد چه در درمان و چه در بازگشت به زندگی عادی باید از علوم انسانی کمک گرفت؛ دانشگاه علامه طباطبائی دانشجویان و استادان را به تدوین پایان‌نامه‌های کاربردی در این زمینه سوق داده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار