۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۷۴۵۰۶
کارگاه

کارگاه آموزشی «مهارت آموزی ارتباط مؤثر والدین با فرزندان در دوران دانشجویی» با تدریس دکتر محسن محمدی در سالن نشست های دانشکدۀ روان شناسی و علوم تربیتی برگزار شد.


به گزارش عطنا، به همت واحد ارتباط خانواده و دانشگاه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی، کارگاه آموزشی «مهارت آموزی ارتباط مؤثر والدین با فرزندان در دوران دانشجوئی» با تدریس دکتر محسن محمدی و با حضور جمعی از والدین دانشجویان در سالن نشست های دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی برگزار شد.


در ابتدای این کارگاه، محمدی ضمن اشاره به مفهوم چرخه زندگی و اینکه نقش ها با مرور زمان متفاوت می شوند، گفت: این تغییرات نقش ها امری طبیعی و سالم است. دوران کودکی، نوجوانی و حتی ورود به دانشگاه هر کدام متحمل تغییر رفتار و نقش جدید برای فرزندان ماست. حال اگر ویژگی های این مرحله را بشناسیم می توانیم از آسیب های آن در امان باشیم.


وی اظهار کرد: حس استقلال طلبی از مهمترین ویژگی های ورود فرزند شما به دانشگاه است و این نشانۀ رشد فرزند شماست و باید راه را برای آنها باز کنیم اما از افراط و تفریط بپرهیزیم و مدام دیگران را با فرزندانمان مقایسه و الگو قرار ندهیم اما از تجربیات آنها می توانیم استفاده کنیم.


این مدرس کارگاه تاکید کرد: دو موضع روبه روی هم ایستادن و کنار هم ایستادن در برابر فرزندانمان را باید آموزش ببینیم. تنوع گرایی و مُدگرایی از دیگر اقتضائات فرزندان ما در بدو ورود به دانشگاه است و باید با این فضا آشنا شویم. همانطور که سالها پیش ما به سمت چرخه زندگی خود رفته ایم، اجازه دهیم فرزندانمان نیز به سمت چرخه خود بروند و در این مسیر به آنها کمک کنیم.


وی تصریح کرد: زیاد نگران تغییرات فرزند خود نباشیم و با آموزش هایی که می بینیم مواظب باشیم تا آسیب نبینند. ما هر چقدر نخ بادبادک را شل کنیم، اوج می گیرد و بعضی جاها باید نخ را محکم بگیریم. حال رفتار ما با فرزندانمان باید چنین باشد و فضا را در اختیار آنها قرار دهیم تا در سایه استقلالی که دارند اوج بگیرند اما نخ را رها نکنیم و بگوییم که در کنارشان هستیم.


او گفت: حتی بعضی جاها نخ را محکم بگیریم تا آسیب نبینند. از دیگر ویژگی های دوران ورود به دانشگاه علاوه بر استقلال در برخی مواقع  ورود برای ازدواج است.


گفتنی است واحد ارتباط خانواده و دانشگاه پیش از این، چهار کارگاه دانشگاه، خانواده و آموزش با موضوعات نحوه تعامل والدین با فرزندان در دوران دانشجویی، جایگاه خانواده در ارتقای سلامت روانی و اجتماعی دانشجویان، نقش تعامل خانواده و دانشگاه در تربیت دانشجویان و نقش خانواده‌ در ازدواج موفق دانشجویان برگزار کرده است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار