۰۵ دی ۱۳۹۷ ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۷۳۳۴۱
امضای تفاهم‌نامه‌ دانشگاه علامه با بنیاد ایران‌شناسی و بنیاد حکمت اسلامی صدرا

تفاهم‌نامه‌ای میان دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد ایران‌شناسی و همچنین بنیاد حکمت اسلامی صدرا به امضای رؤسای این دو نهاد رسید.


به گزارش عطنا به نقل از دانشگاه علامه طباطبائی، برگزاری کرسی «ایران‌ شناسی»، تبادل اطلاعات علمی- پژوهشی مرتبط با فعالیت‌های دانشگاه و بنیاد ایران‌شناسی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی، تألیف یا ترجمه کتاب و مقاله‌های مرتبط، تربیت دانشجویان دکترا در رشته‌های مورد نیاز بنیاد برابر ضوابط و مقررات وزارت علوم، برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی، دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی مرتبط و… از جمله محورهای همکاری دانشگاه با بنیاد ایران‌شناسی است.


این نشست با حضور آیت الله سید محمد خامنه‌ای، رئیس بنیاد ایران‌شناسی و بنیاد حکمت اسلامی صدرا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حمیدرضا علومی یزدی، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی و حسین کلباسی ،عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


سلیمی در این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبائی در زمینۀ کرسی های نظریه پردازی رتبۀ اول در بین دانشگاه های سراسر کشور دارد. همچنین این نهاد در زمینۀ کمک به حل مشکلات کشور پیش رو بوده و نشست هایی در دانشکده های این دانشگاه در این راستا برگزار و به هیات دولت و سازمان های هدف ارائه شده است.


وی با اشاره به فعالیت های بین المللی دانشگاه علامه گفت: با دانشگاه های خارجی بسیاری در تعامل هستیم به عنوان مثال به عضویت شبکه دانشگاه های مسیر جاده ابریشم که بیش از ۱۰۰ دانشگاه هستند درآمده ایم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تأکید کرد: این دانشگاه هم اکنون جزو ۱۳ دانشگاه برتر و سطح یک کشور است که نقش «سیاست گذاری در حوزه های علوم انسانی» به این دانشگاه واگذار شده است. امروزه بسیاری از مسئولان کشوری از فارغ التحصیلان و استادان این دانشگاه هستند.


سلیمی در ادامه با اشاره به دیداری که با معاون آموزشی سازمان یونسکو داشته است و پیشنهادی مبنی بر تصویب «جایزۀ بین المللی علامه طباطبائی» ارائه شده است، اظهار کرد: برای تعیین این جایزه باید علامه طباطبائی بیشتر به جهانیان شناخته شود. در همین زمینه یکی از مواردی که می تواند به ما کمک کند همکاری با بنیاد ایران شناسی و همچنین بنیاد حکمت اسلامی صدرا است.


آیت الله سید محمد خامنه‌ای در ادامه مراسم با اشاره به فعالیت و پیشرفت هایی که دانشگاه علامه طباطبائی داشته است، گفت: این دانشگاه با مدیریت خوب به اوج خود رسیده است. ما از بسیاری از داشته های خود در داخل کشور بی خبر هستیم و برای معرفی دارایی هایمان باید بیشتر تلاش کنیم.


رئیس بنیاد ایران شناسی و بنیاد حکمت صدرا تاکید کرد: هنوز هم بسیاری از مردم کشور با فرهنگ های ایران به طور کامل آشنا نیستند. تاریخ کشورها هویت هر فردی است و کسی که تاریخ نداند، هویت خود را نشناخته است.


آیت الله خامنه‌ای با اشاره به امضای این تفاهم نامه افزود: پیشنهاد خوبی بود که هم بنیاد ایران شناسی و هم بنیاد صدرا آمادگی همکاری‌های لازم را دارند.


از جمله محورهای همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با بنیاد حکمت صدرا هم می توان به برگزاری کرسی «حکمت ایرانی»، تبادل اطلاعات علمی-پژوهشی مرتبط با فعالیت های دانشگاه و بنیاد صدرا، برقراری ارتباط با موسسات و مجامع مرتبط داخلی و بین المللی و نیز دانشگاه های داخل و خارج از کشور به منظور برپایی همایش های داخلی و بین المللی در زمینه های مرتبط، اجرای طرح های تحقیقاتی، تالیف یا ترجمۀ کتب و تنظیم مقاله های مرتبط و… اشاره کرد.


عکس: سامان خدایاری

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار