۲۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۳۵
کد خبر: ۲۷۱۱۷۱
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

پنجمین جلسه شورای تحول در علوم انسانی در محل سالن همایش‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد.


به گزارش عطنا  به نقل از نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبائی، در این جلسه که حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام و‌المسلمین حاج آقای اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علامه طباطبائی و اساتید فرهیخته بسیجی دانشگاه علامه طباطبائی حضور داشتند، حجت‌الاسلام رستمی ضمن عرض خیر مقدم به همه حاضران و استادان گرامی، گفت: فهم علوم انسانی و تغییر آنچه که در علوم انسانی نهادینه شده است و به خورد مخاطبین داده شده و در کشور نیز مورد پذیرش قرار گرفته است کار سخت و دشواری است، اما هرکجا که همت و حمایت جدی بوده اتفاقات مبارکی رخ داده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین رستمی افزود؛ تمام تحولاتی که در حوزه محصولات فنی یا به تعبیری غیر از علوم انسانی رخ داده در مقابل عظمت و اهمیت علوم انسانی بسار اندک است. خداوند متعال وعده نصرت و یاری داده، امیدواریم با همت و تلاش شما اندیشمندان و حمایت دکتر سلیمی به زودی برکات این مجاهدت کبیر را مشاهده نماییم.


در ادامه جناب آقای دکتر سلیمی رئیس محترم دانشگاه علامه طباطبائی در جمع اعضای شورای تحول در علوم انسانی با بیان اینکه، تحول علوم انسانی در جامعه ایران گریز ناپذیر است افزود؛  فکر نکنید امروزه حتی در جهان غرب یکپارچگی فکری وجود دارد.


همه آنها بر این مسئله اتفاق نظر دارند که باید جور دیگر فکر کردن را تجربه کنیم. در هر دوره‌ای در جهان شرایط متفاوت اجتماعی باعث شکل‌گیری یک نوع زیست انسانی شده است.
در پایان دکتر سلیمی با تشکر از استاد خسروپناه برای ارائه روش‌های مفید در جلسلات قبل، از اختصاص شورای تحول علوم انسانی در دانشگاه علامه طباطبائی با همه امکانات در اختیار این شورا خبر داد.


استاد خسروپناه استاد مدعو شورا، در بیاناتی مبسوط، سوالاتی را مطرح کردند و خواستار پژوهش و تفکر بر روی این سوالات بودند: 1. رابطه دین و علوم اجتماعی چگونه است؟ 2. آیا این دو همدیگر را تقویت می‌کنند یا تضعیف؟  ایشان افزود، منظور ما از علوم اجتماعی، علوم اجتماعی مدرن است. ما با توجه به رویکرد و روش حکمی – اجتهادی به علوم اجتماعی_اسلامی می‌رسیم.


در پایان جلسه حجت‌الاسلام و الامسلمین اکبری اقدم مسئول نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه علامه طباطبائی در جمع صمیمانه اعضای شورا ضمن تشکر از حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رستمی و جناب آقای دکتر سلیمی برای حمایت موضوع تحول علوم انسانی بر همت و  توجه هر چه بیشتر اندیشمندان علوم انسانی تاکید کردند و به پای صحبت‌ها نقطه نظرهای اساتید محترم نشستند.


 با گزارش تصویری این نشست همراه باشید؛


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار