۰۵ بهمن ۱۳۹۴ ۰۳:۱۳
کد خبر: ۲۶۷۶۸

دکتر محمد فرهادی ، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری به همراه معاونان این وزارت از بخش های مختلف موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور بازدید و از سند راهبردی و وب سایت این موسسه رو نمایی کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر فرهادی در نشستی با مسئولان و اعضای هیئت علمی این موسسه ، در سخنانی با تاکید بر اهمیت کار این موسسه و تاثیر نتایج پژوهش های جمعیتی در برنامه ریزی های صحیح در سطح کلان کشور اظهار داشت : ضروری است بازخورد و نتایج تحقیقات جمعیتی این موسسه در مباحثی همچون میزان باروری ، بیکاری و مهاجرت به صورت مرتب و روتین در اختیار مراکز تصمیم گیر و برنامه ریز کشور مانند هیئت دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گیرد تا مسئولان با دیدگاهی شفاف و واقع گرا در خصوص مباحث مختلف کشوربرنامه ریزی و تصمیم گیری کنند .


وزیر علوم در ادامه ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری را فرصت بسیار مغتنمی برای توسعه دانست و اظهار امیدواری کرد در آینده شاهد افزایش منطقی جمعیت کشور و نیروی کار جوان و ماهر باشیم.


وی در پایان از تنظیم سند راهبردی و ایجاد وب سایت برای موسسه مطالعات و مدیریت جامع و تخصصی جمعیت کشور اظهار رضایت کرد.


در این نشست دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم ، با اشاره به فعالیت هفده ساله این موسسه گفت : با رویکرد علمی که در کشور وجود دارد ، این موسسه فرصت مناسبی دارد تا در خصوص سیاست های کلی جمعیتی که در سال 1393 توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد ، اقدام کند .


وی در ادامه افزود : با توجه به رویکرد وزارت علوم در گسترش علوم انسانی و تشکیل ستاد ی در این خصوص ، بحث جمعیت یکی از مباحث و شاخص های مهم این حوزه است و این مسئله رسالت سنگینی را بر عهده این موسسه گذاشته تا نقشی پایه و نهاد محور در بحث جمعیت داشته باشد .


دکتر احمدی با تاکید بر ایجاد دو شبکه داخلی و بین المللی - منطقه ای در این موسسه گفت : با ایجاد این دو شبکه در موسسه ، شما می توانید برنامه های اجرایی و عملیاتی گسترده ای داشته باشید و هم اکنون که بحث آمایش آموزش عالی مطرح است این موسسه می تواند در این خصوص نیز کارهای موثری انجام دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار