۰۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۶۶۸۱۳
1540172

یازدهمین جشنواره ملی حرکت با حضور 620 شرکت‌کننده داخلی و خارجی و رقابت یک‌هزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سالن حجاب دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.


به گزارش خبرنگار اعزامی عطنا، نمایشگاه این جشنواره 5 آذرماه با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، هوشنگ طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان و برخی دیگر از مسئولان کشوری و استانی گشایش یافت.


این نمایشگاه در قالب ۱۰۵ غرفه، آثار و دستاوردهای انجمن‌های علمی-دانشجویی دانشگاه‌های برتر سراسر کشور را در رشته‌های علوم پایه، مهندسی، فناوری، علوم انسانی، کشاورزی و صنعت به نمایش گذاشته است.


راهبرد اصلی اداره کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در این دوره از جشنواره ملی حرکت، تقویت ارتباط انجمن‌های علمی-دانشجویی و جشنواره با صنعت، ارتقای کیفیت بخش نمایشگاهی، توسعه تعاملات علمی ملی و بین‌المللی و تقویت حوزه‌های رقابتی و داوری جشنواره بر اساس استانداردهای علمی است.


جشنواره ملی حرکت از بسترهای مناسب برای فعالیت‌های انجمن‌های علمی-دانشجویی سراسر کشور بوده که امسال دانشگاه اصفهان از چهارم تا هفتم آذرماه، میزبان این جشنواره است.


از این تعداد 620 شرکت‌کننده، 540 نفر از داخل و 80 نفر از خارج کشور هستند که شرکت‌کنندگان داخلی شامل 320 دانشجو، 88 کارشناس، 44 نفر از مراکز صنعتی، کسب‌وکار و کارآفرینی و حدود یک‌صد نفر هم از وزارت علوم و نهادهای مختلف در این جشنواره حضور دارند.


روز یکشنبه چهارم آذر‌ماه به‌عنوان نخستین روز جشنواره، کارهای مربوط به پذیرش، اسکان و تحویل غرفه‌های نمایشگاهی به شرکت‌کنندگان در این همایش انجام شد. ضمن‌آنکه مراسم اختتامیه جشنواره روز چهارشنبه هفتم آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در تالار نیلفروش‌زاده دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و به برگزیدگان جشنواره، لوح تقدیر و جوایز ارزنده تقدیم خواهد شد.


همچنین ایجاد تالارهای گفت‌وگو، بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، فولاد مبارکه و آثار تاریخی ازجمله این برنامه‌های این جشنواره است و تعدادی از مراکز صنعتی بزرگ کشور باهدف برقراری ارتباط بهتر با دانشگاه در این جشنواره حضور دارند.


بر اساس گفته‌های مسئولان برگزاری یازدهمین جشنواره ملی حرکت ثبت‌نام اولیه دانشجویان خارجی در این جشنواره بی‌سابقه بوده و حدود 20 هزار مورد است که از بین آنها حدود 80 نفر امکان حضور در جشنواره را پیدا کردند که در یک غرفه مشترک توانمندی‌های خود را در این رویداد علمی و فرهنگی به نمایش گذاشته‌اند.


نمایشگاه جشنواره ملی حرکت در فضایی به مساحت بیش از سه هزار مترمربع در سالن حجاب دانشگاه اصفهان دایر شده است.


یک‌هزار و 355 اثر از 106 دانشگاه کشور به دبیرخانه یازدهمین جشنواره ملی حرکت ارسال شده است که از میان آنها 106 اثر برتر در اختتامیه جشنواره معرفی و تجلیل می‌شوند.


9 هزار انجمن علمی-دانشجویی و 40 اتحادیه انجمن‌های دانشجویی در دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار