۰۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۸:۵۸
کد خبر: ۲۶۴۷۵

شوراهای انضباطی سه‌گانه بدوی، تجدیدنظر و مرکزی وزارت بهداشت تنها مرجع رسیدگی و صدور حکم نسبت به تخلفات تمام دانشجویان و دستیاران در رشته های علوم پزشکی هستند.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، وحید صرامی دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت با بیان این مطلب افزود: با استناد به مفاد ماده ۲ آیین‌نامه انضباطی دانشجویان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، هر نوع اعمال و رفتار ارتکابی که خلاف شئون و حیثیت دانشجویی باشد، باید مطابق با مفاد این آیین‌نامه رسیدگی و با دانشجو برخورد شود.


صرامی با اشاره به این که دانشجویان دوره‌های دستیاری نیز براساس تعریف ارایه شده در بند ب ماده ۱ این آیین‌نامه، مشمول مقررات آیین‌نامه انضباطی دانشجویان هستند، تصریح کرد: صدور حکم یا اعمال هریک از تنبیهات مطرح در ماده ۷ آیین نامه اضباطی دانشجویان نیز به تناسب، صرفا بر عهده هر یک از شوراهای انضباطی سه‌گانه بدوی، تجدیدنظر و مرکزی وزارت بهداشت است.


وی  افزود: بنا بر مفاد تبصره ۸ ماده ۴ شیوه‌نامه اجرایی آیین‌نامه انضباطی دانشجویان، صدور احکام انضباطی در خصوص دانشجویان، تنها از طریق شوراهای انضباطی صورت می‌گیرد و سایر نهادها یا مسؤولان دانشگاه، جز در مقام اجرای احکام صادر شده از سوی شوراهای انضباطی، مجاز به صدور یا اجرای مفاد هیچ‌یک از تنبیهات انضباطی نیستند.


دبیر شورای مرکزی انضباطی دانشجویان وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: به همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تاکید می‌شود این موضوع را به کلیه قسمت‌های دانشگاه، اعلام کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار