۳۰ دی ۱۳۹۴ ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۶۴۲۳
به گزارش عطنا و به نقل از مهر، منصور کبگانیان در حاشیه جلسه هفتاد و سوم نقشه جامع علمی کشور که با حضور وزیر علوم، معاون علمی فناوری ریاست جمهور برگزار شد، با اشاره به اینکه سند آمایش آموزش عالی در دستور کار این جلسه قرار داشت افزود: باتوجه به اینکه آمایش در عرصه آموزش عالی و تربیت نیروی انسانی بوده است مقرر شد که عرصه صنعت و به ویژه وزارت کار در آن دیده شود.

وی با اشاره به حضور نماینده وزارت کار در این جلسه افزود: نماینده وزارت کار بسته پیشنهادی و آسیب شناسی مجموعه کار را ارایه داد که این مجموعه به آسیب‌هایی مثل نرخ بالای بیکاری در بین جوانان و فارغ التحصیلان کشور و فرصت هایی مثل ورود کشور به زنجیره طلایی جمعیتی پرداخته بود که معمولا کشورها در بین سنین ۱۴ تا ۷۰ سال وقتی وارد این زنجیره می شوند، از این فرصت استفاده می کنند، از این رو ما نیز باید برای آن برنامه داشته باشیم.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور افزود: همچنین مقرر شد ماموریت های ملی و فراملی برای فارغ التحصیلان دیده شود و مقرر شد تمام مباحث مذکور به نحوی در سند آموزش عالی قرار گیرد.

وی در مورد مصوبات دیگر این جلسه گفت: در جلسه گذشته، سند آموزش عالی پیشنهادی وزارت علوم با در نظر گرفتن اشکالات و پیشنهادات حاضرین جمع بندی و قرار شد وزیرعلوم و معاون شان هفته آینده سند را به ما تحویل دهند.

کبگانیان با اشاره به برنامه های جلسه بعدی ستاد گفت: برنامه ای که برای هفته آینده موکول شد، ارایه سند وزارت صنایع تحت عنوان «آمایش صنایع کشور» است که پذیرفتند این سند را آماده کنند تا در سند آمایش آموزش عالی قرار گیرد.

وی افزود: همچنین طرح آمایش آموزش عالی توسط دانشگاه آزاد ارایه شده است که به دلیل نبودن رئیس دانشگاه آزاد به جلسه بعد موکول شد.

وی از برگزاری جلسه فوق العاده در هفته آینده خبر داد و بیان داشت: سند بسیار مهم جامع توسعه دریایی کشور که مدت ها در نوبت بوده است در کنار بحث آمایش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار