۰۹ آبان ۱۳۹۷ ۱۷:۴۳
کد خبر: ۲۶۳۴۹۷
نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه این دانشگاه در رشته‌هایی مثل آمار و علوم ریاضی، اقتصاد و مدیریت ظرفیت پژوهشی بالایی دارد، اظهار کرد: علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی با همکاری سازمان بورس و اوراق بهادار در حوزه‌ پژوهش هم می‌توانیم پژوهش‌هایی را در بخش‌های مختلف انجام دهیم و هم در زمینه انتشار کتاب انتشارات این دانشگاه می‌تواند با سازمان بورس همکاری کند و طرح‌های پژوهشی مشترکی را به اجرا درآوریم.


به گزارش خبرنگار عطنا، نادر نعمت‌اللهی دوشنبه، 7 آبان‌ماه در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان بورس اوراق بهادر در سالن شورای ریاست این دانشگاه،(گزارش تصویری) اظهار کرد: دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها دانشگاه تخصصی علوم انسانی در کشور شناخته می‌شود.


وی با اشاره به اینکه تمام رشته‌های دانشگاه علامه طباطبائی به‌جز چند رشته علوم پایه در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی است، افزود: رشته‌های علوم پایه شامل ریاضیات، آمار و کامپیوتر است که اتفاقاً مرتبط با حوزه بورس و بازارهای مالی است.


نعمت‌اللهی اظهار کرد: بیش از 14 هزار و 500 دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه علامه طباطبائی تحصیل می‌کنند و همچنین 550 عضو هیئت علمی نیز در مرتبه‌های استاد تمام، استاد، دانشیار و استاد‌یار در این دانشگاه به تدریس می‌پردازند.


وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی دارای 40 رشته در مقطع کارشناسی، 92 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و 50 رشته در مقطع دکترا است، تصریح کرد: همه این رشته‌ها در حوزه‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم پایه هستند.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه نزدیک به یک‌سوم اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در مرتبه استاد‌تمام قرار دارند، گفت:‌ رشته‌های تحصیلی عنوان شده بخش آموزش‌های رسمی دانشگاه علامه طباطبائی را تشکیل می‌دهد.


وی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی دارای بخشی به‌عنوان آموزش‌های غیررسمی نیز هست، افزود: این بخش در مرکز تخصصی آزاد دانشگاه اداره می‌شود که در آنجا دوره‌های متفاوتی را برای عموم برگزار می‌کنیم.


نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه دانشگاه علامه طباطبائی تفاهم‌نامه‌های متعددی را در حوزه‌های پژوهشی و آموزشی با سازمان‌های مختلف امضا کرده است، خاطرنشان کرد: همچنین در حال برگزاری دوره‌های مشترک بین‌المللی بین دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های تراز اول خارجی هستیم که دانشجویان خارج از کشور به‌صورت بین‌المللی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.



وی با بیان اینکه هدف از امضای این تفاهم‌نامه آموزش‌های غیررسمی و پژوهش‌هایی است که می‌تواند بین دانشگاه علامه طباطبائی و سازمان بورس و اوراق بهادار انجام شود، گفت: ما در دانشگاه علامه طباطبائی توانایی برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی MBA و DBA را داریم.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه ما دوره‌های رسمی MBA‌ را برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: حتی مجوز‌های لازم برای برگزاری این دوره‌ها از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را نیز داریم که می‌توانیم بر اساس آن مدرک را ترجمه کنیم و در خارج از کشور نیز معتبر است.


وی تأکید کرد: استادانی از دانشگاه علامه طباطبائی و خارج از دانشگاه این دوره‌های تخصصی را در دانشگاه علامه تدریس می‌کنند. ضمن‌آنکه دانشکده مدیریت و حسابداری دارای استادان با‌تجربه‌ای در زمینه دوره‌های مدیریت MBA هستند.


نعمت‌اللهی درباره همکاری در حوزه پژوهشی با سازمان بورس و اوراق بهادار، بیان کرد: در حوزه‌های پژوهش هم می‌توانیم پژوهش‌هایی را در بخش‌های مختلف انجام دهیم و هم در زمینه انتشار کتاب نیز انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی می‌تواند با سازمان بورس همکاری کنند و یا می‌توان طرح‌های پژوهشی مختلفی را نیز اجرا کرد.


وی افزود: استادان دانشکده علوم ریاضی و رایانه دانشگاه علامه طباطبائی همکاری خوبی با سازمان بورس دارند و حتی همایش‌های خود را به‌صورت مشترک برگزار می‌کنند و از این بابت هم باید از همکاری و حمایت سازمان بورس تشکر کرد.


معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در پایان خاطرنشان کرد: می‌توانیم طبق تفاهم‌نامه همکاری‌های بیشتری را نیز با سازمان بورس و اوراق بهار‌دار تعریف کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار