۰۶ آبان ۱۳۹۷ ۲۲:۵۴
کد خبر: ۲۶۲۷۴۳
جلسه شورای فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم

مجری طرح سامانه «نگارستان» در دانشگاه علامه طباطبائی دسترسی آسان به این سامانه توسط دانشجویان و مسئولان فرهنگی را هدف اصلی آن برشمرد و گفت: در این سامانه دانشجویان می‌توانند تمامی اطلاعات فرهنگی را به‌صورت الکترونیکی وارد کنند.


به گزارش خبرنگار عطنا، ابوالفضل اجرمی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فناوران طرح نو گلستان اول آبان‌ماه در نشست شورای فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی که در سالن شورای ریاست این دانشگاه برگزار شد، گفت: ما مجری طرح سامانه «نگارستان» برای بخش معاونت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبائی هستیم. (گزارش تصویری


وی افزود: از سال ۱۳۸۳ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه گرگان، سامانه خدمات الکترونیک دانشجویی و فرهنگی را طراحی کردیم که به‌مرور استان‌های شمالی، مرکز کشور و بقیه به آن پیوستند؛ در جلسه شورای انقلاب فرهنگی نیز مقام معظم رهبری، شناخت پدیده‌های نوظهور قبل از ورود به ایران را ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: «دیرفهمیدن و دیرجنبیدن مشکل‌آفرین است، بنابراین باید حکیمانه برخورد کرد».


اجرمی اظهار کرد: ما برای دانشگاه علامه طباطبائی سعی کردیم، سامانه‌ای را طراحی کنیم که هدف اصلی آن دسترسی آسان برای تمام دانشجویان، کارکنان و استادان عضو هیئت علمی بود، در این سامانه حوزه اطلاع‌رسانی را در نظر گرفتیم که پراکندگی اطلاعات در دانشگاه علامه و نبود نظارت کافی بر اطلاعات ارائه شده را به شکلی حذف می‌کند.


وی تأکید کرد: دسترسی راحت‌تر برای مخاطب و ارائه گزارش‌های از فعالیت‌های انجام شده نهادهای زیرمجموعه معاونت فرهنگی و امور اجتماعی در این سامانه دیده شده است، ضمن‌آنکه امکان دریافت تمامی بازخوردها از تمامی فعالیت‌هایی که در سامانه انجام می‌شود نیز وجود دارد.


مدیرعامل شرکت فناوران طرح نو گلستان خاطرنشان کرد: در این سامانه کارتابل فرهنگی‌ در اختیار تک‌تک دانشجویان قرار گرفته است و دانشجو می‌تواند بدون محدودیت زمان و مکان به کارتابل خود دسترسی داشته باشد.



وی درباره کارتابل فرهنگی سامانه «نگارستان» گفت: در این کارتابل دانشجویان می‌توانند تمامی اطلاعات فرهنگی را به‌صورت الکترونیکی وارد کنند، همچنین بانک اطلاعاتی‌ ما کامل شده و می‌توانیم گزارش‌هایی را ارائه دهیم و مدارک را نیز به‌صورت الکترونیکی بگیریم.


اجرمی درباره لیست خدمات این سامانه، بیان کرد: ثبت‌نام در تمامی فعالیت‌ها، اردوها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و کلاس‌ها، عضویت در نهادهای فرهنگی، شرکت در انتخابات نهادها، جشن دانش‌آموختگان و عضویت در آن، شرکت در مسابقات قرآنی و مذهبی امکان‌پذیر است.


وی با بیان اینکه در این سامانه دانشجویان می‌توانند درخواستشان را به‌صورت الکترونیک ارائه دهند و نیاز به مراجعه حضوری نیست، گفت: در سامانه «نگارستان» میز کارتابل نهادها وجود دارد که نه‌تنها دبیران از طریق آن دیگر درخواستی را به‌صورت کتبی انجام نمی‌دهند بلکه در این کارتابل، گردش کار وجود دارد و دبیران می‌تواند نتیجه ارجاعات را ببیند.


مدیرعامل شرکت فناوران طرح نو گلستان با اشاره به اینکه سیاست‌های دانشگاه علامه طباطبائی با سایر دانشگاه‌ها متفاوت است، بیان کرد: بحث برنامه‌ریزی فرهنگی یکی از این سیاست‌ها است، ما در این سامانه شاخص‌هایی را درخصوص کیفیت درنظر گرفته‌ایم که به‌صورت آماری گزارش‌هایی را ارائه می‌کند.


اجرمی در پایان دو پیشنهاد خود برای مسئولان وزارت علوم مبنی بر ایجاد داشبورد مدیریتی فرهنگی برای دانشگاه‌های منطقه یک کشور و سطح‌بندی فرهنگ کارت، فعالان فرهنگی را مطرح کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار