۲۶ دی ۱۳۹۴ ۱۴:۰۱
کد خبر: ۲۵۹۰۹

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری به منظور فراهم ساختن مقدمات تأسیس «مرکز تحقیقات بین المللی فن آوری های نوین پزشکی»، امروز جمعه در رأس یک هیأت علمی و دانشگاهی وارد شهر هانوفر آلمان شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، سفر دکتر فرهادی و هیأت همراه در چهارچوب تفاهم نامه همکاری دوجانبه که در اکتبر سال گذشته بین وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ایران و«موسسه بین المللی اعصاب هانوفر»آلمان به ریاست پروفسور «مجید سمیعی» برای تأسیس «مرکز تحقیقات بین المللی فن آوری های نوین پزشکی» امضا شد، صورت می گیرد.


هدف از تأسیس «مرکز تحقیقات بین المللی فن آوری های نوین پزشکی» در ایران، ایجاد یک پژوهشکده تحقیق محور در رشته های مختلف علوم پایه که بتواند به وِیژه در حیطه علوم مختلف پزشکی زمینه پیشرفت و توسعه امکانات و خدمات تشخیصی، درمانی و توانبخشی را فراهم نماید، می باشد.


این مرکز بر اساس الگوی مراکز بزرگ علمی بین المللی همچون انستیتوی پژوهشی «ماکس پلانک» طراحی خواهد شد و هدف پنج ساله آن رقابت با دیگر مراکز بین المللی پیشرو در جهان در پروژه های بزرگ علمی و پژوهشی می باشد.


دراین سفر،هیأت وزارت علوم در یک نشست علمی با شرکت روسا و اساتید برجسته برخی از دانشگاه های هانوفر حضور یافته و در رابطه با مسایل مختلف همکاری، به بحث و تبادل نظر پرداخت. در این نشست دیپلم عضویت افتخاری هیأت عملی «موسسه بین المللی علوم اعصاب هانوفر» به دکتر محمد فرهادی اعطا شد.


دراین سفر دکتر محمد فرهادی و هیأت همراه هم چنین با «اشتفان وایل» و «اولاف لیس» نخست وزیر و وزیر علوم و اقتصاد ایالت «نیدرزاکسن» دیدار و در رابطه با زمینه های مختلف همکاری از جمله روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و ایالت «نیدرزاکسن» بحث و گفت وگو کردند.


در این دیدار نخست وزیر ایالت «نیدرزاکسن» اعلام کرد که به زودی در رأس هیأتی از مدیران برخی از شرکت های مهم این ایالت به ایران سفر خواهد کرد.


لازم به ذکر است که هدف از امضای تفاهم نامه همکاری دوجانبه وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری ایران و «موسسه بین المللی اعصاب هانوفر» آلمان، بسترسازی برای همکاری بین متخصصان ایرانی و خارجی ازجمله آلمان و تقویت و توسعه همکاری ها با هدف دسترسی و به کارگیری دانش فنی و روزآمد در اجرای طرح های فن آوری، پژوهشی، مطالعاتی، توسعه و کاربردی و تربیت محققان صاحب نظر در عرصه بین المللی علوم پزشکی و زیستی که ازطریق تلفیق علوم مهندسی، طبیعی، ریاضی و فن آوری اطلاعاتی محقق خواهد شد، می باشد.


در تفاهم نامه یادشده تاکید شده است که فعالیت های «مرکز تحقیقات بین المللی فن آوری های نوین پزشکی» باید به گونه ای برنامه ریزی و جهت گیری شود که در 10 سال پس از تاسیس، این مرکز تحقیقاتی بتواند صاحب نام در عرصه فن آوری های زیست پزشکی در سطح بین المللی باشد.


لازم به ذکر است که در تاریخ 30 دی ماه نیز یک هیأت 5 نفره از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری جهت انجام مذاکرات با دفتر موسسه مبادلات دانشجویی آلمان (DAAD) برای تبادل دانشجو در مقاطع فوق لیسانس، دکترا و فوق دکترا به آلمان سفر خواهد کرد.


این هیأت همچنین مذاکراتی را با بنیاد تحقیقات آلمان و نیز موسسه تحقیقاتی «هومبلد» برلین برای تبادل دانشجو و مسایل مربوط به بورس های تحصیلی و تحقیقات علمی انجام خواهد داد.


درپی سفر مهر ماه گذشته «دوروته آ رولاند» دبیر کل دفتر موسسه مبادلات دانشجویی آلمان DAAD)) به ایران، این موسسه اخیراْ دفتری را در تهران افتتاح کرده است.


در حال حاضر حدود 7 هزار دانشجوی ایرانی در مقاطع مختلف تحصلی در آلمان مشغول به تحصیل هستند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار