۱۹ دی ۱۳۹۴ ۰۰:۱۱
کد خبر: ۲۵۳۸۶

محسن کلانتر (معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت) در گفت‌وگو با ایلنا، در ارتباط با دانشجویان ممتاز اظهارداشت: دانشگاه علم و صنعت امسال جزو دانشگاه‌های برتری بود که از ظرفیت دو برابری جذب دانشجویان ممتاز برخوردار شد و تقریبا هم توانستیم؛ این ظرفیت دو برابر را پر کنیم.


معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت افزود:  البته بخشی از دانشکده‌های ما نتوانستند این ظرفیت را پر کنند؛ چرا که علم و صنعت جزو دانشگاه‌هایی است که در مقطع کارشناسی خروجی‌های خوبی دارد و معمولا این خروجی‌ها جذب دانشگاه‌های برتری می‌شوند که در رده‌های بالاتر قرار گرفتند و یا برخی‌ها از کشور مهاجرت می‌کنند.


کلانتر ادامه داد: ولی با این حال توانستیم، در اشل 20 درصدی که وزارت علوم در اختیار دانشگاه‌های برتر گذاشته بود، تقریبا ظرفیت حداکثری را بهره‌برداری کنیم.


وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که وزارت علوم تعامل بهتری را برای اشل دانشجویان ممتاز در سال آتی داشته باشد و اجازه دهد؛ همان 20 درصد به دانشگاه‌های برتر اختصاص یابد.


معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت همچنین درباره فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری در این دانشگاه گفت: سال گذشته 30 نفر و امسال 40 نفر از این تسهیلات استفاده کردند. سهم سال آینده برای فرصت مطالعاتی بستگی به بودجه هایی دارد که در اختیار دانشگاه گذاشته می‌شود، البته تقریبا تقاضایی که داریم، همین حدود است. امسال تقاضای ما همان 40 نفری بود که به خارج از کشور اعزام شدند.


کلانتر درباره تعامل دانشگاه علم و صنعت با دانشگاه‌های برتر خارجی توضیح داد و افزود: از طرف دانشگاه و وزارت علوم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته است؛ به طوری که در این مدت ما در ایران میزبان اساتید و روسای دانشگاه های آلمان، اتریش، فرانسه بودیم.


وی از امضای یک تفاهم‌نامه با دانشگاه واترلو کانادا در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بنا داریم؛ حوزه آموزش در دانشگاه فعال شود و جلساتی را با مسوولان دانشگاه‌ها در خارج از کشور داشته باشد.


معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت همچنین از توسعه و افزایش جذب دانشجوی غیرایرانی در این دانشگاه خبر داد و گفت: با هدف حفظ کیفیت بنا داریم؛ صندلی‌های خالی را از طریق جذب دانشجوی خارجی پر کنیم.


کلانتر ادامه داد: هم اکنون 65 دانشجوی غیرایرانی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و 20 نفر در مقطع دکتری در دانشگاه علم و صنعت مشغول به تحصیل هستند و اغلب این دانشجویان از کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق و هندوستان هستند.


معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به تشکیل ستادی متشکل از معاونت آموزشی و مدیریت روابط بین الملل دانشگاه در زمینه پذیرش دانشجویان غیرایرانی گفت: قطعا درخواست ما برای سال آینده این است که با روان‌سازی که در پذیرش‌ها انجام می‌شود،  آمار جذب دانشجویان خارجی حداقل به دو برابر افزایش یابد.


وی درباره الکترونیکی کردن کارت دانشجویان دانشگاه گفت: این موضوع را در دستور کار داریم و در حال بررسی هستیم که چقدر می‌تواند موثر باشد؛ ولی هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار