۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۵۳۰۲۵
هفتمین دوره مسابقات کن ست در سطح ملی و اولین دوره در سطح بین المللی در اسفند سال جاری برگزار می‌شود. دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت irancansat@ari.ac.ir فرم‌های مربوطه را تکمیل و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

به گزارش عطنا به نقل از معاونت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی، مسابقات کن‌ست شامل طراحی، ساخت و آزمون یک سیستم کوچک هوافضایی است که طی آن تیم‌ها می‌توانند چرخه عمر چنین سیستمی را تجربه کنید.


مسابقات کن‌ست ایران با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری هوافضا و علوم مرتبط با آن و شرکت در رقابتی هیجان انگیز و مطرح شدن ایده‌‌های نو، طراحی شده و برگزار می‌شود.


این مسابقات شامل همگی جوانب طراحی، ساخت و آزمون یک پروژه‌ی فضایی از گزارش طراحی اولیه آن گرفته تا پیاده‌سازی در روز عملیات و ارائه نتایج پس از آن می‌باشد. مأموریت‌ها و الزامات در نظر گرفته شده در اینجا به منظور بازتاب جنبه‌های مختلف مأموریت‌های واقعی از جمله شرایط و الزامات مأموریت‌های سنجش از دور، مخابرات، زیستی و خودکارسازی در نظر گرفته شده‌اند.


ارزیابی تیم‌ها بر مبنای انطباق با اصول فنی و سیستمی، طی کردن صحیح مراحل طراحی و تحویل گزارش‌های آن‌ها، برآورده کردن الزامات، انجام موفقیت‌آمیز مأموریت‌ها و ارائه مناسب نتایج خواهد بود.


کن ست چیست؟


واژه‌ی کَن سَت از واژه‌های کن (can) به معنای قوطی و ست (sat) که مخفف واژه‌ی (satellite) به معنای ماهواره است، ساخته شده است. کن‌ست در حقیقت یک ماهواره‌ یا کاوشگر فضایی کوچک است که در ابعاد حدود یک قوطی، با جرم محدود و شرایطی مشابه یک پروژه فضایی اما در مقیاس کوچکتر از هر نظر، طراحی و ساخته می شود. کن ست را می‌توان با وسایلی از قبیل راکت و بالون از ارتفاع‌های مختلف رها کرد تا در ضمن فرود سالم به زمین، مأموریت موردنظر را که مشابه مأموریت یک ماهواره یا کاوشگر است به انجام برساند. در مسابقات کن ست ایران، کن‌ست ها باید در یکی از دو دسته (کلاس) وزنی و ابعادی که قید شده است طراحی و ساخته شوند. همچنین یک کن‌ست اغلب شامل تمام قسمت‌های اساسی یک ماهواره یا کاوشگر از جمله زیرسیستم‌های توان، مدیریت داده و فرمان، مخابرات، سازه و بازیابی می باشد تا به کمک آنها بتواند مأموریت خود را به انجام برساند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار