۱۸ دی ۱۳۹۴ ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۵۳۰۰

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حمله‌کنندگان به سفارت عربستان در ایران از نفوذی‌ها بودند، گفت: شواهدی نشان می‌دهد که حمله‌کنندگان دو گروه بودند. یک گروه پشت کار این ماجرا قرار داشتند.




به گزارش عطنا به نقل از مهر، آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه امروز تهران در واکنش به اعدام شیخ نمر گفت: کسی که می آید از اسلام و قانون می‌گوید با او چنین رفتاری می‌شود و متاسفانه چنین رفتاری هم در دنیا محکوم نمی‌شود و مجامع بین‌المللی که خودشان می دانند بین‌المللی نیستند، آن را تقبیح نمی‌کنند.


آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه در گذشته از وقوع چنین حوادثی خبر داده شده بود، افزود: در روایات مختلف از اینگونه رفتارها و حرکات را می‌بینیم. به عنوان نمونه این حدیث را نقل می کنم. امام باقر(ع) می فرمایند: «وای بر طاغیان عرب از امری که آینده پیش خواهد آورد. باید آخرالزمان خبیث و طیب از هم جدا و غربال شوند».


وی تصریح کرد: ببینید در چند سال اخیر چگونه صف‌ها مشخص شد. البته تاریخ می‌نویسد که ابن تیمیه همان کسی بود که فکر تکفیری را آورد و عبدالوهاب و آل سعود پشت سرش بود، اما این اقدامات پنهان بود حال ببینید که چگونه صف روشن شده است. اتفاقاتی که این روزها رخ می دهد، صف ها را معین کرده است.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران اضافه کرد: از یک طرف حادثه منا و کشتار آن همه حاجی، از طرفی دیگر جنگ با کشورهای مسلمان. الان ببینید در دنیا چه خبر است؟ چگونه باید زندگی کرد؟ متاسفانه حکام جوان آمده اند که اینها با قصاوت قلب کامل کار می کنند و صف را جدا کرده‌اند.


آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: امروز این همه جنایات با نام اسلام توسط جیش‌الاسلام، نصرت‌الاسلام، داعش و جندالاسلام از یک طرف و جنایات در نیجریه، عراق، سوریه و... از طرف دیگر صورت می‌گیرد.


وی با بیان اینکه این همه جنایات در جهان اسلام سه رکن دارد، خاطرنشان کرد: رکن اول این جنایات، برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی است.


امام جمعه موقت تهران ادامه داد: رکن دیگر این جنایات، حمایت‌های آمریکا و رکن سوم آن سرمایه‌ای است که عربستان سعودی خرج می‌کند.


 آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این مطلب که این جریانات سوار بر موج هستند که بالای سر آنها سحاب وجود دارد، اظهار کرد: آنان چنان در ظلمات هستند که هیچ چیز نمی‌بینند نه کشتار انسان‌ها در یمن، نه در بیمارستان‌ها و نه کشتار زنان و کودکان و از طرف دیگر هر عملی انجام می دهند و هیچ باکی ندارند. همین دیشب سفارت ایران را در یمن با موشک زدند. در ظلمات هستند و هیچ نمی‌بینند.


وی افزود: در الرمادی عراق ۵۰۰ نفر مظلوم را سر می برند، ۲۰۰ خانواده را گروگان می گیرند، آن طرف در سوریه، در یمن و شهرهای دیگر که بودجه ها از عربستان می‌آید.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران در بخش دیگر از خطبه های خود هجوم به سفارت عربستان در ایران را محکوم کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز حمله به سفارت‌ها را جایز نمی دانند، همچنان که در حمله به سفارت انگلیس فرمودند: «این حمله هم جرم است، هم خیانت».


آیت‌الله امامی کاشانی با بیان اینکه حمله به سفارت عربستان توسط نفوذی‌ها صورت گرفت، تصریح کرد: شواهدی نشان می‌دهد که حمله‌کنندگان دو گروه بودند. یک گروه پشت کار این ماجرا قرار داشتند و هدایت می‌کردند.


وی اضافه کرد: دشمنان با مدیریت حمله به سفارت باعث شدند که توپ در زمین طرف مقابل قرار بگیرد و عربستان دست بالا بگیرد و قطع ارتباط کند.


امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) فرمودند که «با احمق رفاقت نکنید. احمق می‌خواهد به تو نفع برساند، اما ضرر می‌رساند».


آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه مردم باید بدانند که چگونه حرکت کنند، اظهار کرد: برخی نباید با رفتارشان به فرمایشات رهبری خیانت کنند، لذا کسانی که حمله کردند، مجرم هستند و هم مجلس شورای اسلامی و دولت محترم این موضوع را محکوم کردند و قوه قضائیه نیز آن را پیگیری می‌کند.


وی با بیان اینکه ایران در دنیا شناخته شده است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با کیان، عظمت و قدرتی که در دنیا دارد، شناخته شده است و ما امروز شاهد ارتقاء علمی، فناوری و انسجام اجتماعی در کشور هستیم، لذا برخی با اینگونه اعمال می خواهند به چهره اسلام آسیب وارد کنند.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به مصوبات کنگره آمریکا در زمان پسابرجام خاطرنشان کرد: کنگره آمریکا در زمان برجام نیز خیلی تلاش کرد که برجام به جایی نرسد و حال با خون‌دل‌های دولت محترم و وزیر امور خارجه و همچنین انسجام ملت و رهبری  هوشمندانه حضرت آیت الله خامنه ای برجام به جایی رسیده است، مرتبا مصوبه درست می کنند و می خواهند مسیر برجام را با مشکل مواجه سازند.


آیت الله امامی کاشانی تاکید کرد: من تعجب می کنم از بعضی از کشورهای عربی که شما به پول سعودی احتیاج ندارید، چرا این کار را کرده اید؟ (قطع ارتباط با ایران). چرا دارید با عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی همراهی می کنید عربستانی که اینگونه سقوط کرد و در صف خباثت قرار گرفت و ضد انسانی بودن خود را به دنیا اثبات کرد؟ شما در دنیا به ذلت می افتید؛ چراکه مردم دنیا شما را می شناسند.


وی خطاب به کنگره آمریکا گفت: اگر شما می خواهید در کنگره مصوباتی تصویب کنید، بدانید که دنیا با شما نیست و جوامع بین‌المللی با شما همکاری نمی کند. دنیا شما را لعنت می کند که این چنین دارید جنایت می کنید. این را باید با قاطعیت گفت که میلیاردها آدم روی زمین نفرین می کنند به ظلم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان.


امام جمعه موقت تهران افزود: اوضاعی که در دنیا مشاهده می کنید، در گذشته پیش‌بینی شده است. امام صادق(ع) فرموده‌اند «در آخرالزمان فتنه‌ای که رخ خواهد داد، این فتنه، فتنه در دین است». فتنه در دین، یعنی به نام دین حرکت کردن است.


آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: امام صادق(ع) فرموده اند «بیت ما و آل ابوسفیان با هم نیست. ما دو بیت هستیم. ما در بحث خدا می‌جنگیم. ما می‌گوییم خدا راست می گوید، آنها می‌گویند کذب‌الله.


وی تصریح کرد: ابوسفیان با پیامبر(ص) جنگید. معاویة ابن ابوسفیان با علی(ع) جنگید. یزید بن ابوسفیان با امام حسین(ع) جنگید، بنابراین حرکت این است. لذا فتنه همین این است با همان روش معاویه، یزید و ابوسفیان. جنگی که ما در آن هستیم، چنین جنگی است.


خطیب این هفته نماز جمعه تهران خطاب به مردم ایران گفت: این کشور ما است که اینگونه بر علیه آن توطئه می کنند. در این کشور از یک طرف انسجام و عظمت علمی را شاهد هستیم. بدون شک ولایت فقیه و جمهوری اسلامی بر حق است، بنابراین اگر در داخل یک دلخوری‌هایی داریم، کنار بگذاریم و همه منسجما در انتخابات آینده شرکت کنیم و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم.


آیت الله امامی کاشانی ادامه داد: دنیایی که از خلوت شدن دور نظام خوشحال می شود و از اجتماعات ناراحت است بیاییم به ندای رهبری لبیک بگوییم و در انتخابات با حضور حداکثری شرکت کنیم؛ چراکه امام علی(ع) فرمودند «با جماعت باشید که دست خدا با جماعت است».



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار