۱۶ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۵۰۶۷
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سی و چهارمین جشنواره فجر در مجموع ۲۸۹ فیلم در بخشهای مختلف با هم به رقابت می‌پردازند.

به گفته حسین نوش‌آبادی، در بخش نگاه نو جشنواره فیلم فجر ۳۴ اثر ثبت نام کرده اند که در نهایت ۱۱ اثر انتخاب شدند و اسامی آنها هم روز شنبه اعلام شد.

وی اظهار داشت: در بخش سودای سیمرغ، ۶۶ فیلم دیده شدند که در نهایت ۲۲ اثر توسط هیات انتخاب معرفی شدند. در بخش انیمیشن ۷ اثر در برنامه جشنواره گنجانده شدند. در بخش فیلم های مستند، ۸۵ اثر فرم تقاضا را پر کردند که از این تعداد ۷۶ اثر بازبینی شد و ۹ اثر هم به دبیرخانه نرسید. تصمیم درباره آثار این بخش در همین هفته اتخاذ خواهد شد. در بخش «هنر و تجربه» ۸۷ اثر فرم پر کردند که در پایان این هفته نتایج این بخش هم اعلام خواهد شد.

سخنگوی وزارت ارشاد ادامه داد: مجموعا ۲۸۹ فیلم اعم از بخش نگاه نو، سودای سیمرغ، مستند، هنر و تجربه و انیمیشن در جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارند که مراسم افتتاحیه آن ۱۲ بهمن در تالار وحدت و اختتامیه آن ۲۲ بهمن در برج میلاد برگزار خواهد شد. بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر هم در اردیبهشت ۹۵ برگزار می شود.

نوش آبادی در خصوص علت تخصیص نیافتن بودجه در حوزه تئاتر برای بازسازی سالن های تئاتر شهر هم گفت: ما سال ۹۴ را سال تئاتر نامگذاری کردیم به این جهت که به این  هنر اهمیت داده شود، اما متاسفانه به دلیل تنگناهای مالی و محدودیت های اعتباری، بودجه کافی برای تکمیل و بازسازی اماکن مهم فرهنگی و هنری از جمله سالن های تئاتر اختصاص داده نشده است. البته در بازدیدی که وزیر ارشاد از سالن های تئاتر شهر انجام داد، دستورات لازم برای تسریع در تکمیل این سالن را در آینده نزدیک داد. با این وجود اعتبارات ما به دلیل محدودیت های کلی که در کل کشور در حوزه بودجه وجود دارد، پاسخگوی نیازهای جامعه هنری به خصوص در بخش تئاتر نیست.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار