۲۵ آذر ۱۳۹۴ ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۳۶۴۷

دکتر مهدی محقق از استادان پیشکسوت و چهره ماندگار کشور به مناسبت هفته پژوهش در مراسمی که به همین منظور در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شده بود، حضور پیدا کرد.


IMG_3233

به گزارش عطنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه، دکتر محقق بیش از 60 عنوان تألیف کتاب و 140 مقاله علمی را در کارنامه خود دارد. وی با اشاره به اینکه همواره پیگیر اخبار دانشگاه علامه طباطبائی بوده است، از عملکرد شایسته ریاست دانشگاه تقدیر و بیان کرد: حسن تدبیر دکتر سلیمی زبانزد اهل علم است. دکتر محقق با اشاره به اینکه هفته جاری به عنوان هفته پژوهش نام‌گذاری شده است، اظهار داشت: تحقیق به معنای پیدا کردن حق و جدا کردن حق از باطل است که در برابر تقلید قرار می‌گیرد.


دکتر مهدی محقق اذعان داشت: مسئله تحقیق همواره در هر علمی جاری بوده است، کماکان که ما نیز در گذشته در قرن سوم نیز روش تحقیق داشته‌ایم.
وی با اشاره به اینکه دانشمندان ایرانی از جمله زکریای رازی، ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی همواره در آثار خود دارای روش تحقیق بوده‌اند، اظهار داشت: ما روش تحقیق جدید را از اروپا نگرفته‌ایم، بلکه از قبل خود دارای روش تحقیق بوده‌ایم.


وی در پایان خاطر نشان کرد: ما نباید هر امری را که مشاهده کردیم قبول کنیم بلکه باید به قیاس امور بپردازیم، شواهد بیاوریم و فکر خود را عرضه کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار