۰۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۳۱۵

سایت های همسر یابی در فضای مجازی به راحتی  با اسم های متنوع و مختلف فعالیت می کنند و با یک کلید واژه و یک کلیک به راحتی می توان  این سایت ها را یافت.


هنگامی که وارد یکی از سایت های همسر یابی می شوید اطلاعات شخصی شما همانند اسم، شماره تلفن، خصوصیات اخلاقی، پست الکترونیکی و ... را می خواهد که می توان به دروغ هم اطلاعات را درج کرد.


پس از عضویت در یکی از سایت های همسر یابی آلبومی از عکس های دختران و پسران با شکل های مختلف برای شما باز می شود و گزینه هایی همانند پیام خصوصی را برای ارتباط بیشتر می بینید.


سایت های همسر یابی بیشتر شبیه سایتی برای دوست یابی است البته نه یک دوست بلکه می توان با صد ها نفر ارتباط گرفت و قرار های عاشقانه گذاشت و قول های ازدواج داد اما در نهایت کاربران این دسته از سایت ها خود را در سرابی بیش نمی یابند.


برخی از سایت های همسر یابی صرفا دکانی برای سود آوری باز کرده اند و گزینه های مختلفی را برای اینکه بیشتر وارد حریم خصوصی افراد بتوان شد به فروش گذاشته اند و به عنوان کاربر ویژه به دیگر افراد معرفی می شوید اما در جامعه واقعی می توان همسری را در فضای غیر واقعی و مجازی برگزید آن هم از سایت هایی که نه در آن مشاوره ای وجود دارد نه از قانونی بودن سایت اطمینانی وجود دارد.


در همین رابطه مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری در گفتگو با خبرنگار شبستان ، با آسیب شناسی همسرگزینی از طریق سایت های مجازی گفت: با توجه به اینکه روشهای همسرگزینی با ورود اینترنت دچار تحول شده و همسریابی اینترنتی رایج گردیده است و موجب شده است بعضی از جوانان که با والدین خود در زمینه گزینش همسر تفاهم لازم نداشته و یا جدا از آنها زندگی می کنند و خود علاقه مند به یافتن همسر دلخواه هستند به سایتهای مجازی رجوع کنند.


وی ادامه داد: اما اکثر سایت های همسریابی با هدف کسب درآمد و در پاره ای از اوقات با اهداف گسترش ناهنجاری های اخلاقی در حال فعالیت هستند.


ابهری با بیان اینکه فیلتر کردن سایتهای همسریابی راه کار منطقی نیست اظهار کرد: فقط با ایجاد سایتهای قانونی و مجاز و اطلاع رسانی در مورد سایتهای موجود می توان از بروز گسترش ناهنجاری های اجتماعی جلوگیری کرد.


ابهری ادامه داد: مشاوره قبل از ازدواج در انتخاب همسر از روشهای موفق در ازدواج است و دیگری دخالت و نظارت مراکز و نهادهای معتبر می باشد.


وی تاکید کرد: بسیاری از افراد بدون توجه به ابعاد عاطفی و احساسی جوانان فقط واسطه آشنایی می شوند و هیچگونه نظارت در راست و دروغ بودن اطلاعات ندارند.


یکی از نهادهایی که به عنوان متولی اصلی امور جوانان می‌توان از آن نام برد وزارت ورزش و جوانان است که در این رابطه محمد گلزاری، برای جلوگیری از آسیب های سایت های همسر یابی از راه اندازی سایت همسان گزینی خبرداده و می گوید: سایت‌ همسان گزینی را با همکاری سایت تبیان و با اتصال به مراکز مشاوره ازدواج راه اندازی خواهیم کرد.


معاون ساماندهی امور جوانان تصریح کرد: این سایت صرفا به معرفی افراد به یکدیگر بسنده نمی‌کند و به مراکز مجاز مشاوره ازدواج ارتباط داده می‌شوند تا بتوانند تا مرحله ازدواج آنها را همراهی کنند و البته حضور خانواده‌ها در کنار جوانان از جمله مواردی است که در این سایت‌ها به آن توجه می‌شود


به هر روی باید دید؛ راه اندازی سایت همسان گزینی از سوی یک نهاد دولتی می تواند جلو آسیب های 300 سایت غیر مجاز همسر یابی یا به بیان دیگر دوست یابی را بگیرد؟



منبع : شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار