۲۲ مهر ۱۳۹۴ ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۲۹۷۵
zakiani

مراسم افتتاحیه جشنواره کسب و کار با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی، استادان و دانشجویان علاقه‌مند به این حوزه صبح امروز در محل دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.


   به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه، در آغاز این جشنواره دکتر ذکیانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سخنانی با اشاره به اهمیت کارآفرینی در جامعه با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) اظهار داشت: مولای متقیان حضرت علی(ع) ارزش هر فرد را به میزان کیفیت کار آن می‌دانند و این درست همان چیزی است که برای پیشرفت در امور باید به آن توجه داشته باشیم. وی افزود: اگر این دیدگاه برجامعه و مراکز آموزشی حاکم گردد، براساس کشف استعدادها، توان‌مندی‌ها و هدایت آن می‌توانیم شاهد بروز دستاوردهای موفقی در همه زمینه‌ها باشیم و براین اساس هر فرد جامعه می‌تواند کارآفرین باشد.



  معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ادامه با انتقاد از سیستم آموزشی در کشف استعدادهای جوانان تصریح کرد: برگزاری این جشنواره طلیعه‌ای برای آغاز این حرکت و کشف استعدادهای دانشجویان عزیز در زمینه‌ علوم انسانی است که متأسفانه تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته است. وی با اشاره به سیاست‌گذاری های جدید دانشگاه علامه طباطبائی مبنی بر تأکید بر شناسائی توان‌مندی های دانشجویان رشته‌های مختلف علوم انسانی، هدایت، تبدیل آن به ایده و عملیاتی شدن آن افزود: بحث کارآفرینی در حوزه‌ علوم انسانی و اجتماعی پدیده‌ای جدید است که امیدواریم با راه‌اندازی مرکز نوآوری علوم انسانی، تقویت، توسعه برنامه‌ها و نیز فعالیت‌های مرکز کارآفرینی دانشگاه در آینده‌ نزدیک شاهد به ثمر نشستن ایده‌پردازی و تحقق آن در عمل برای حل مشکلات جامعه باشیم.


  وی در خاتمه سخنانش با دعوت از همه استادان و دانشجویان دانشگاه برای همکاری و همراهی در اجرای این طرح اظهار داشت: پیمودن این مسیر با توجه به نوپا بودن آن بسیار سخت و نیازمند عزم راسخی است که خوشبختانه در دانشگاه آن را سراغ داریم. وی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت و پشتیبانی همه استادان و دانشجویان و هموار شدن مشکلات بتوانیم در روز دانشجو امسال شاهد راه اندازی و تأسیس مرکز نوآوری دانشگاه با فعالیت حدود 50 شرکت به نمایندگی از رشته های آموزشی دانشگاه باشیم.


  لازم به ذکر است این جشنواره با هدف برقراری ارتباط مؤثر بین دانشگاه و جامعه و کمک به کاربردی تر شدن علوم انسانی از طریق توسعه فرهنگ کارآفرینی و ایجاد انگیزه و جهت در دانشجویان برای ایده پردازی و خود اشتغالی و با حضور استادان، دانشجویان، کارآفرینان و مدیران و سرمایه گذاران چند شرکت برگزار گردید.






ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار