۰۶ مهر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶
کد خبر: ۲۱۱۰۷
rozgardeshgari

همایش علمی بین المللی روز جهانی گردشگری با حمایت و پشتیبانی دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است.


این همایش امروز 6 مهرماه به مناسبت روز جهانی گردشگری، با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اساتید، صاحبنظران و فعالان بخش خصوصی گردشگری در مرکز همایشهای برج میلاد آغاز بکار کرد.


محمد رضا فرزین دبیر علمی همایش علمی روز جهانی گردشگری در تشریح برنامه‌های این مراسم گفت: مسئولیت و مدیریت همایش علمی روز جهانی گردشگری بر عهده دانشگاه علامه طباطبائی است.


فرزین ادامه داد: این همایش در 4 پنل تخصصی، گردشگری و تقویت بنیان‌های زیست محیطی، گردشگری-اقتصاد مقاومتی و فرصت‌های پساتحریم، تحکیم هویت ملی و تضمین صلح، گردشگری و توسعه خدمات اقامتی و تورگردانی برگزار می‌شود.


دبیر علمی همایش علمی روز جهانی گردشگری با اشاره به اینکه هر پنل تخصصی دو سنخران خواهد داشت، ادامه داد: امروز در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه، نیازمند برنامه ریزی برای گردشگری هستیم و امیدواریم این همایش به توسعه فکر و اندیشه در حوزه گردشگری کمک کند.


گردشگری تمام عناصر توسعه پایدار را دارد


در ادامه این همایش، حسن سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: در دنیای امروز که بسیاری از پدیده های عالم، ماهیت جهانی پیدا کرده است، بنیاد تعاملات بین المللی دگرگون شده، در این تغییر ماهیت تعاملات بین المللی، پدیده هایی همانند توسعه، دچار دگرگونی های بنیادین شده و توسعه با معنای کلاسیک گذشته متفاوت است.


سلیمی یادآور شد: در مفاهیم جدید توسعه و توسعه پایدار، صنعت گردشگری در کانون توجه قرار گرفته است چراکه این صنعت تمام عناصر توسعه پایدار را درون خود جای داده است، عناصری مانند حفظ محیط زیست، عدالت اجتماعی، فرهنگ مدارا، فرهنگ نوع دوستی از جمله مواردی است که در گردشگری وجود دارد و بخش عمده ای از زندگی مردم در دنیای امروز براساس گردشگری بنا می شود.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی تصریح کرد: در جامعه ایران با وجود پتانسیلهای طبیعی، تاریخی، زیارتی و مذهبی، توسعه گردشگری می تواند به یکی از مبانی اصلی توسعه فرهنگی و اقتصادی تبدیل شود.


وی یادآور شد: عناصری که در گردشگری وجود دارد دارای فرهنگی است که می تواند بنیان گذار توسعه پایدار باشد، گردشگری کسی است که نگاه "هیولا مانند" به دنیا ندارد، می تواند تمام دنیا را درک کند و برای بهره بردن از ظرفیتهای موجود به کشورهای مختلف سفر کند.


سلیمی اضافه کرد: کشورهای گردشگرپذیر هم به اتباع خارجی نگاه منفی ندارند و به مهمان به عنوان کسانی که می توانند به آنها مودت، هم اندیشی و تعامل داشته باشند، می نگرند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی افزود: اکر براساس این مبانی فرهنگی و به عنوان گسترش دهنده فرهنگ صلح و مدارا به گردشگری نگاه کنیم این صنعت فقط یک صنعت درآمدزا نیست، بلکه گونه ای متفاوت از زیست اجتماعی را در جوامع بشری گسترش خواهد داد.


وی گفت: یک میلیارد گردشگری می توانند یک میلیارد پیام صلح و دوستی و مودت را در جهان گسترش دهند و این پیامی که توسط یک میلیارد گردشگری در دنیا جاری می شود به تدریج در مناطقی از دنیا که دچار جنگ و تخاصم است سوق پیدا می کند.


سلیمی اضافه کرد: امروز در نقاطی از جهان شاهد جنگ و خونریزی هستیم که بیشترین جاذبه های تاریخی و فرهنگی را دارند و می توانند جذاب ترین نقاط گردشگری باشند، امیدواریم با گذر از این دوران پرتنش، از یک میلیارد شعار صلح و دوستی گردشگری در این مناطق هم بهره مند شویم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار