۳۱ شهريور ۱۳۹۴ ۰۹:۵۸
کد خبر: ۲۰۴۶۴







1442897997948_525bc17226f81.jpg


دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی، به‌مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان در یک اقدام جالب و ابتکاری به کمک نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت می‌روند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا،  " دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی، به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان و با هدف نزدیک شدن دل‌های مسلمانان و رفع مشکلات جهان اسلام، در خرید شماری گوسفند سهیم شده و پس از قربانی، گوشت را میان نیازمندان شیعه و اهل سنت توزیع می‌کنند."


قربانی یک عبادت مالی و از شعائر اسلام است و در مقابل دیگر عبادت‌های مالی اسلامی ویژگی‌های خاصی در بر دارد و با توجه به آن ویژگی‌های قربانی بین عبادت‌های دیگر از جایگاه و اهمیت ممتازی برخوردار است. از جمله اعمالی که حجاج در روز دهم ذیحجه در سرزمین منا انجام می‌دهند کشتن شتر، گاو و یا گوسفند و انفاق آن به مستحقین است تا به وسیله این عمل نیک به رحمت پروردگار نزدیک شوند که آن را قربانی گویند.


یکی از اسرار قربانی سیر کردن گرسنه‌ها و نیازمندان است. قرآن کریم در این باره می‌فرماید:« از گوشت‌هایی که قربانی می‌کنید هم خودتان میل کنید، هم به قانع و معتر بدهید. قانع، فقیری است که به آنچه می‌گیرد، قانع است. معتر، فقیری است که علاوه بر تقاضای کمک اعتراض هم می‌کند.


یک فرد مسلمان وقتی که دوست داشتنی و بهترین حیوانی از قبیل شتر، گاو و گوسفند را در راه رضای خدا قربانی می‌کند در واقع گویا برای تکامل روحی و تربیت تدریجی نخستین درسی به او آموخته می‌شود که او از قربانی نفیس برای قربانی نفس خویش آماده گردد و در عین حال برای فقرا و مساکین بهترین صدقه و خیرات است که خانواده خویش نیز از آن استفاده می‌کند. یقینا در کشورهای اسلامی بین شهرنشینان و روستائیان خانواده‌های بسیاری هستند که در طول سال یک بار هم گوشت بر سر سفره‌شان نمی‌بینند اگر گوشت قربانی عادلانه طبق سنت توزیع شود بهترین خدمت و کمک برای خانواده‌های ستمدیده خواهد بود.


از این رو در آستانه عید سعید قربان کارکنان، استادان و دانشجویان شیعه و سنی دانشگاه مذاهب اسلامی در راستای اهداف والای این دانشگاه در جهت تقریب و وحدت امت اسلامی با هدف نزدیک شدن دل‌های مسلمانان به یکدیگر و رفع مشکلات جهان اسلام، در خرید شماری گوسفند سهیم شده و پس از قربانی، گوشت را میان نیازمندان شیعه و اهل سنت توزیع می‌کنند."


این مراسم معنوی روز پنجشنبه 2 مهرماه 1394 مصادف با 10 ذی الحجه با حضور دانشجویان، کارکنان و استادان دانشگاه مذاهب اسلامی واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی تقاطع خیابان روانمهر پلاک 3 برگزار می‌شود و گوشت قربانی طی مراسمی بسته بندی شده و با مشارکت دانشجویان در میان نیازمندان شیعه و اهل سنت پایتخت توزیع می‌شود.


بر اساس این گزارش، چندی پیش نیز دانشگاه مذاهب اسلامی با برگزاری جشنواره ورزشی دانشجویان شیعه و اهل سنت که به میزبانی واحد مرکزی در تهران با شعار "رقابت ورزشی؛ رفاقت ارزشی" برگزار شد اقدام دیگری در راستای مردمی سازی فرهنگ تقریب و وحدت اسلامی برداشت و از دل این جشنواره "انجمن ورزشکاران منادی وحدت " بیرون آمد و اعلام موجودیت کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار