۲۵ تير ۱۳۹۷ ۰۸:۴۶
کد خبر: ۲۰۱۴۹۹
neshast daneshgahha

رئیسان دانشگاه‌های سطح یک ایران و ترکیه برای توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی میان دو کشور طی نشستی در شهر استانبول گرد هم آمدند.


به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، در نشست مدیران دانشگاه‌های ایران و ترکیه که با محوریت تبادل استاد و دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی برگزار شد، طرفین در خصوص راه‌های ارتقای توان علمی و آموزشی و انجام فعالیت‌های پژوهشی میان مراکز آموزش عالی دو کشور به رایزنی پرداختند.


این نشست دوروزه با پیگیری دانشگاه تبریز به‌عنوان مسئول کارگروه ملی همکاری‌های علمی ایران و ترکیه و به میزبانی دانشگاه آیدین استانبول برگزار شد.


در این نشست از طرف ایران رئیسان دانشگاه تهران، صنعتی شریف، اصفهان، شیراز، تبریز، مشهد، علامه طباطبائی، خواجه‌نصیرالدین طوسی، تربیت مدرس و علم صنعت با طرف‌های ترک به رایزنی و گفت‌وگوی تخصصی در حوزه‌های علمی و مدیریت مراکز دانشگاهی پرداختند.


دکتر محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران در این همایش علمی گفت: همکاری بین‌المللی میان دانشگاه‌های ایران و کشورهای مختلف، دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است.


دکتر محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز هم با اشاره به مرحله تجاری‌سازی برخی پروژه‌های مشترک میان مراکز دانشگاهی ایران و ترکیه اظهار امیدواری کرد که در چارچوب همکاری علمی بین دو کشور، طرفین از ظرفیت‌ها و تجارب یکدیگر استفاده کنند.


در نشست دوروزه رؤسای دانشگاه‌های ایران و ترکیه چندین تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار