۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ۱۱:۵۹
کد خبر: ۲۰۱۱۸

به گزارش عطنا به نقل از ساوج نیوز، دکتر مهدى تقوى اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه کارآفرینان موتور رشد اقتصاد جوامع هستند، گفت: کارآفرینان در حوزه هاى مختلف به دنبال تحقیق، نوآورى، دانش و طرح هاى جدید و تبدیل آن به کالا و خدمات مطلوب هستند.


وى افزود: سرمایه، کارآفرین و نیروى کار مناسب حلقه هاى زنجیره اقتصاد پویا هستند، که در حال حاضر کشورهاى آلمان و امریکا نمونه موفق آن محسوب مى شوند.


به گفته این اقتصاددان کارآفرین به دنبال فکر، ایده هاى نو و اختراعات جدید مخترعان بوده و بطور دائم در تکاپوى نوآورى هستند، که ضمن به حرکت درآوردن چرخه تولید در کشور، فرصت هاى شغلى جدیدى را بوجود مى آورد.


وى با تاکید بر تاثیر مثبت کارآفرینى بر رشد اقتصادى و سطح درآمد یک جامعه، اظهار کرد: کارآفرینان از هوش تولید کالا بهره برده و تسهیل سود دارند که گسترش هرچه بیشتر این امر باعث رشد شاخص هاى اقتصادى مى شود.


این استاد دانشگاه ریسک ورشکستگى در حوزه کارآفرینى را از چالش هاى جدى پیش روى کارآفرینان قلمداد کرد و گفت: ریسک تولید و به خصوص کارآفرینى در مقایسه با واردات کالاى آماده بسیار بیشتر است چراکه وارد کنندگان کمتر با چالش ورشکستگى و تامین بازار فروش هستند اما در حوزه کارآفرینى همواره احتمال شکست وجود دارد اما عکس این موضوع شرایط اقتصادى مناسبى را براى کارآفرین و کشور خواهد داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار