۲۰ تير ۱۳۹۷ ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۰۰۹۴۲
دوره طرح مهارت‌افزایی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی

طرح مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه طباطبائی باهدف ارتقای مهارت‌های عمومی و تخصصی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه از سال گذشته به اجرا درآمد و طی دوره‌های برگزارشده تاکنون بیش از ۳۵۰۰ دانشجو در دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی این مرکز شرکت نمودند.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبائی، باهدف توانمندسازى و آماده ساختن دانشجويان و فارغ‌التحصیلان، دانشگاه علامه طباطبائی به‌عنوان دانشگاه تخصصی کشور در حوزه علوم انسانی و اجتماعی از سال ۱۳۹۶ با تأسیس دفتر مهارت‌افزایی، آموزش مهارت‌هاى تخصصى دانشجویان را سرلوحه فعالیت‌های هدفمند خود  قرار داد و تلاش خود را کمک به تأمین نیروی متخصص جامعه و اقبال بازار کار برای جذب و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان این دانشگاه معطوف نمود.


توجه به این مهم بر اساس اسناد بالادستی، برنامه ششم توسعه کشور و نیز با عنایت به سیاست‌گذاری‌های کلان دانشگاه علامه طباطبائی در راستای دستیابی به این هدف صورت گرفت.


ازجمله مهم‌ترین اهداف اين طرح، توسعه مهارت‌های دانشجويان و دانش‌آموختگان در جهت كارآفرينى و اشتغال؛ برگزارى دوره‌های آموزشى متناسب با نياز بازار كار، صنعت و جامعه؛ زمینه‌سازی براى بروز استعداد و علايق فردى و گروهى؛ افزايش دانش و نگرش حرفه‌ای؛ تقويت اعتمادبه‌نفس و ايجاد انگيزه؛ و ايجاد تحول در يادگيرى عملى مبتنى بر روش‌هاى نوين آموزشى بوده است.


بر این‌ اساس، بعد از تأسیس این دفتر، آموزش دوره‌های مهارتی در دو حوزه عمومی و تخصصی در رشته‌های مختلف شکل گرفت و به‌منظور ایجاد زمینه‌ای برای تشویق دانشجویان تسهیلاتی در اختیارشان قرار گرفت و دانشجويان با مشاركت در اين طرح امکان استفاده رایگان از يك دوره مهارت عمومى و يك مهارت تخصصى و نیز استفاده از تخفیف ۴۰ درصدی سایر دوره‌ها  برخوردار گردیدند.


ارتباط با مراکز خارج از دانشگاه جهت همکاری و استفاده از ظرفیت آن‌ها در دوره‌ها همواره موردتوجه بوده است. همکاری با سازمان آموزش پرورش کشور، سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان بهزیستی، سازمان بورس کشور، شرکت‌های خصوصی ازجمله شرکت همکاران سیستم و غیره در برگزاری این دوره‌ها  موردتوجه بوده است.


لازم به ذکر است تاکنون  بیش از ۲۰۰ هزار ساعت دوره و کلاس آموزشی در دو سطح عمومی و تخصصی در این مرکز برگزارشده است. دوره‌های تابستانی مرکز آموزش دانشگاه در ۲۱ دوره آموزشی تخصصی و عمومی در حال برگزاری است (۱۷ تیر لغایت جمعه ۲۲ تیرماه جاری) و دانشجویان علاقه‌مند برای مشاهده و ثبت‌نام دوره‌های آتی تابستان می‌توانند به سامانه مهارت افزایی دانشگاه به آدرس otc.atu.ac.ir مراجعه نمایند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار