۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۹۹۱۹
10224_2397681704_1000_562

اصولاً کار در محیط های دانشجویی شور و شوق خاصی را میطلبد، مخصوصا فعالیت در زمینه ی قرآن و ائمه ی اطهار؛اینکه ما در جذب دانشجو مشکل داریم، برنامه ها کیفیت کافی را ندارند و حتی کمی به اهداف والا و پاک این کانون نزدیک نشدیم مشکل از دانشجو نیست؛ به نظر میرسد مشکل، روش کار فعالین و تصمیم گیران این کانون هاست که باید اصلاح شود.


حوزه فرهنگی – هنری باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا): کانون قرآن و عترت بستری برای کشف راه کارهایی برای زندگی بهتر بر اساس آیات قرآن و سیره ی ائمه ی اطهار است.


اعتقاد به حضرت محمد و خاندانش از دیرباز در وجود ما ایرانی ها رخنه کرده و تلاش برای از هم گسیختن آن توسط افراد یا فرقه های مختلف کاری بیهوده است.


دانشجویان، به خصوص دانشجویان مقطع کارشناسی که هنوز شور و نشاط دوره جوانی در درونشان زنده است  می توانند گزینه های مناسبی برای جذب و فعالیت در این حیطه باشند.


کانون قرآن و عترت زمینه ساز حضور جوانانی با هر نوع پوشش و عقیده است.


 تنها چیزی که نمی تواند از یک جوان مسلمان ایرانی مخصوصا دانشجو جدا باشد، عشق به اهل بیت و آموزه های قرآن کریم است.


شاید پاسخ به چند سوال برای کشف مسیر درست در اشاعه و گسترش فعالیت های کانون قرآن و عترت راهگشا باشد:


آیا فعالیت های کانون به برگزاری ایستگاه صلواتی ختم می شود؟


آیا تنها با دعوت از سخنرانان برجسته آموزه های قرآنی نشر پیدا می کند؟


ایستگاه صلواتی یا دعوت از سخنرانان برجسته کار مثبت و خوبی است اما باید به اصل موضوع توجه شود.


برگزاری نشست های هم اندیشی دانشجویان به طور مداوم، فعالیت در فضای اجتماعی به صورت تخصصی ، اجرای نمایش های قرآنی، پخش فیلم های قرآنی، بازدید از مکان های تاریخی ،دینی و نشست های علمی قرآن پژوهی در کشف برنامه ی زندگی در سیره ی ائمه ی اطهار و قرآن کریم راه گشا تر به نظر می رسد.


نکته ی جالب توجه اینجاست که جذب افرادی که به خیلی از مسائل اعتقادی و پوشش ایمان دارند کار سختی نیست. امابرای اصلاح و یا پیشگیری از کج فهمی ها در دین چه کرده ایم؟


بستری مناسب با نام کانون قرآن و عترت پایگاهی است برای فراهم آوردن شرایط و توجیه افراد تازه وارد به دانشگاه برای سوق دادن به تفکر ازدواج آسان؛ علی (ع) و حضرت زهرا اسوه و نماد زندگی پاک زناشویی هستند.


آیا با ایستگاه صلواتی و چند نشست می توان از راه و رسم زندگی این بزرگان الگوبرداری کرد؟


اصولا کار در محیط های دانشجویی شور و شوق خاصی را میطلبد، مخصوصا فعالیت در زمینه ی قرآن و ائمه ی اطهار؛اینکه ما در جذب دانشجو مشکل داریم، برنامه ها کیفیت کافی را ندارند و حتی کمی به اهداف والا و پاک این کانون نزدیک نشدیم مشکل از دانشجو نیست.مشکل روش کار فعالین تصمیم گیر این کانون هاست که باید اصلاح شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار