۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۹۴۹۵


معاون علمی و فناوری رییس جمهور بر ظرفیت فضای مجازی برای استفاده از فعالیت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار که امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد با تاکید بر اهمیت پروژه‌های صنعتی دانش‌بنیان اظهار کرد: وظیفه ما این است که در مورد شرکت‌هایی که در مرحله استارتاپ و نوپا هستند، ریسک را بپذیریم که این ریسک‌پذیری قاعدتا باید در مورد زنان بیشتر است.


وی با اعلام آمادگی برای حمایت از افراد موفق در دانش‌بنیان‌ها گفت: این حوزه جوان و بکر است و جای زیادی برای کار دارد و باید به آن توجه بیشتری شود.


معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به نفوذ فضای مجازی در بخش صنعت و بازرگانی اظهار کرد: با گستردگی فضای مجازی در کشور هزینه‌ها کاهش یافته و از سوی دیگر قوانین حوزه فضای مجازی از برخی تعصبات به دور بوده و زن و مرد نمی‌شناسد.


ستاری افزود: در حال حاضر برای فروش یک محصول نیاز نیست که حتما مغازه‌ای داشته باشید بلکه شرکتی را می‌شناسیم که در حوزه فضای مجازی کار می‌کند و روزانه 3.5 میلیارد تومان فروش دارد.


وی با بیان این‌که در حوزه دانش‌بنیان فضا برای مشارکت دانشگاه‌ها فوق‌العاده زیاد است، ادامه داد: از سوی دیگر بیش از 60 درصد از افراد دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند که می‌توانند به این حوزه ورود کنند.


به گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهور کار و رقابت در فضای مجازی به صورت دانش‌بنیان این حسن را دارد که نگاه سنتی زن و مرد در آن مطرح نیست. برهمین اساس معاونت علمی ریاست جمهوری آمادگی دارد درباره‌ی پروپوزال‌های این حوزه بررسی و بحث کند و امیدواریم نرخ مشارکت زنان در این حوزه در سال آینده افزایش پیدا کند.


ستاری با اشاره به ایجاد یک خط VIP در اقتصاد برای شرکت‌هایی که کارشناسان دانش‌بنیان است، گفت: یکی از فعالیت‌هایی که می‌تواند در این زمینه به ویژه در فضای مجازی انجام شود تجاری‌سازی علوم انسانی است و برگشت به سنت‌ها است که بدانیم برای مثال در حوزه فرش، ادبیات و دیگر حوزه‌هایی که کشور ما در آنها تاریخی قوی دارد چگونه می‌توانیم جهانی شویم.


به گفته وی این کارها نیاز به ایده دارد که این ایده‌ها مغز و روحیات زنان را بیشتر می‌طلبد و این افراد بهتر می‌توانند وارد این فضا شوند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار