۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۱۱:۱۲
کد خبر: ۱۹۱۰۳۶
اکران «مستند انقلاب جنسی2» در دانشگاه علامه طباطبائی

«مستند انقلاب جنسی2» به‌همت انجمن‌ علمی-دانشجویی جنبش نرم‌افزاری و با همکاری انجمن علمی-دانشجویی مشاوره و کانون فیلم و عکس، 23 اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی اکران و مورد بررسی و نقد قرار گرفت.


به گزارش عطنا، بعد از اکران «مستند انقلاب جنسی2» که با استقبال دانشجویان و برخی از استادان دانشگاه علامه طباطبائی بررسی تأثیر تحولات سیاسی و فرهنگی بر خانواده ایرانی و خانواده غربی از منظر حقوقی، روان‌شناسی و جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار گرفت.


در این نشست حسین شمقدری، کارگردان «مستند انقلاب جنسی2» و محمد دلاوری خبرنگار و روایت‌گر این مستند که اجرای این نشست را هم بر عهده داشت، حضور داشتند.


بعد از اکران این مستند، جلسه بررسی و نقد با حضور دکتر  علی تقی‌زاده، عضو هیئت علمی گروه حقوق خصوصی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر آتوسا کلانتر هرمزی، مدیرگروه مشاوره این دانشگاه و دکتر محمود حکمت‌نیا، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد.


حسین شمقدری مستند ساز جوانی است که در مؤسسه «آرمان مدیا»، دوربین مستندش را به غرب برد و از «میراث آلبرتا» گرفته تا «سی‌و‌سه سال سکوت» و «انقلاب جنسی1»، با غرب آن طور که هست روبه‌رو شد، این بار هم از فضای سیاه و سفید ذهنی که به طور پیش‌فرض در ذهن مخاطب شرقی نسبت به غرب وجود دارد عبور کرده و در«انقلاب جنسی2»، به بحث زن در جامعه غربی پرداخته است؛ جایی که زن از جایگاه انسانی خود رانده و باعث شکل‌گیری جنبش فمنیسم شد و فمنیست‌ها کاری کردند که خانواده در غرب به چالش کشیده شود.



عکس: فاطمه شبانی – عطنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار