۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۸۷۰۶
به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در گردهمایی مدیران و مسوولان روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پارک های علم و فناوری منطقه 5 کشور در ایلام اظهار کرد: وجود دو هزار و 640 دانشگاه، مرکز آموزشی و موسسه پژوهشی، هفت هزار و 817 عضو هیات علمی و چهار میلیون و 600 هزار دانشجو در کشور ضرورت این امر را دو چندان کرده است.
وی افزود: علاوه بر این 154 قطب علمی، یک هزار و 109 نشریه علمی، پژوهشی و ترویجی، 348 انجمن علمی، 36 پارک علم و فناوری، 156 مرکز رشد و چهار هزار و 400 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد ضمن اینکه وزارت علوم با 78 سازمان بین المللی مرتبط با آموزش عالی نیز همکاری می کند.
بایبوردی تاکید کرد: امکان برقراری ارتباط موثر با جامعه علمی و دانشگاهی کشور با این حجم عظیم از طریق روابط عمومی سنتی وجود ندارد و ناگزیر باید به سمت الکترونیکی شدن روابط عمومی ها گام برداریم.
معاون مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: روابط عمومی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور تنها تولید کننده اخبار نیستند و وظیفه مهم و اساسی آگاهی بخشی به جامعه را بر عهده دارند.
بایبوردی افزود: زبان و ادبیات روابط عمومی ها نباید تنش زا باشد بلکه باید وحدت آفرین بوده و زمینه تحق همدلی و همزبانی بین دولت و ملت را فراهم کند.
وی ادامه داد: رشد شتابان علم، پژوهش، فناوری و تکنولوژی های نوین، کارکرد روابط عمومی ها را دچار تغییر کرده و به منظور همراهی با این موج تغییرات، روابط عمومی ها باید به سواد خبری، سیاسی، اجتماعی، روان شناسی و حقوقی مجهز شوند.
بایبوردی بر اصلاح نگرش به روابط عمومی به عنوان یک سازمان مراسمی و تشریفاتی تاکید و اظهار کرد: روابط عمومی ها باید به جایگاه اصلی خود به عنوان یک سازمان روزآمد، برنامه مدار و فراگیر ارتقا یابند.
به گفته معاون مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور به 9 منطقه تقسیم شده اند ولی سیستم آموزشی، پژوهشی، اداری و مالی و روابط عمومی های دانشگاه های هر منطقه یکسان است.
همزمان با برگزاری نشست مدیران و مسوولان روابط عمومی دانشگاه های منطقه پنج کشور در ایلام، دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پارک های علم و فن آوری منطقه پنج کشور نیز انتخاب شد.
در این نشست، فرهاد فتاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه ایلام با کسب بیشترین آرا بعنوان دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پارک های علم و فن آوری منطقه پنج کشور برگزیده شد.
نشست یک روزه مدیران و مسوولان روابط عمومی دانشگاه های منطقه 5 کشور با حضور معاون روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه های کردستان، لرستان، کرمانشاه و به میزبانی دانشگاه ایلام برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار