۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ۰۹:۲۴
کد خبر: ۱۸۴۹۰۰
safari-markaz behdasht (4)

کارشناس بهداشت محیط و HSE دانشگاه علامه‌طباطبائی درباره برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان گفت: امسال به منظور آماده‌سازی ذهن کودکان با زمین پاک و فرهنگ‌سازی، مسابقه نقاشی برگزار کردیم و تصمیم داریم طرح تفکیک پسماندهای خشک را به زودی در خوابگاه‌ها اجرا ‌کنیم.


زهرا حیدری- عطنا؛ دوم اردیبهشت‌ماه برابر با ۲۲ آوریل، «روز زمین پاک» نام‌گذاری شده است؛ روزی که باید بر خود یادآور شویم که حال زمین خوب نیست و باید برخی از اعمال خود را اصلاح کنیم. باید شیوه و دیدگاه خود را نسبت به مواجه با زمین بهبود دهیم. بی‌شک بر ماست که زمین را دریافته و در نگهداری آن کوشا و یادآور باشیم.


«روز جهانی زمین پاک» روزی است که در آن بسیاری از مردم جهان به پاکسازی محیط زیست می‌پردازند و به حفظ آن کمک می‌کنند. چند سالی است مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی راه‌اندازی شده و در طی این سال‌ها به گسترش فعالیت خود به منظور بالا بردن سلامت محیط، دانشجویان و کارکنان اقدام کرده است. هر ساله برنامه‌های گوناگونی توسط این مرکز اجرا ‌می‌شود. یکی از برنامه‌هایی که امسال به مناسبت «روز زمین پاک» اجرا شد برگزاری مسابقات با موضوع زمین پاک ویژه فرزندان زیر هفت سال کارکنان دانشگاه بود. آنچه در ادامه می‌خوانیم مصاحبه‌ای درباره همین موضوع با رسول صفری، کارشناس بهداشت محیط و HSE دانشگاه علامه‌طباطبائی است؛


جناب آقای صفری هدف شما از برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان کارکنان چه بوده است؟


به مناسبت هفته سلامت و شعار هفته سلامت که «پوشش سلامت برای همه در همه جا» بود، یکسری برنامه‌ها برای دانشجویان و کارکنان در نظر گرفته شد. یکی از این برنامه‌ها برگزاری مسابقه با موضوع زمین پاک ویژه فرزندان زیر هفت سال کارکنان دانشگاه بود که به منظورآماده‌سازی ذهن کودکان با زمین پاک و همچنین فرهنگ‌سازی برگزار شد.


چرا موضوع مسابقه «زمین پاک» انتخاب شد؟


از آنجایی که دو اردیبهشت‌ماه روز جهانی زمین پاک اعلام شده، این موضوع را برای نقاشی‌ها اعلام کردیم.


سال‌های قبل هم این برنامه اجرا شده بود؟


خیر، این مسابقه برای اولین بار اجرا شد؛ اما در سال‌های گذشته نیز برنامه‌هایی برای دانشجویان و کارکنان داشتیم.



طرح پاکسازی محیط با دانشجویان



از برنامه سال‌های گذشته بگویید.


طرح پاکسازی محیط با دانشجویان منطقه یکی از طرح‌های مناسبتی ما بود که امسال تصمیم داریم این برنامه را  15خرداد برگزار کنیم.


چه برنامه‌هایی برای آینده دارید؟


تصمیم داریم طرح تفکیک پسماند خشک را به زودی در خوابگاه‌ها اجرا ‌کنیم و دانشجویان در ازای ارائه پسماند خشک اقلام بهداشتی نظیر مواد شوینده دریافت می‌کنند.


استقبال از مسابقه راضی کننده بود؟


استقبال کمرنگ بود. هرچند بعضی کارمندان می‌گفتند که ای کاش بچه‌هایمان را آورده بودیم تا در این مسابقه شرکت کنند. ما تصمیم گرفتیم به منظور استقبال بیشتر، سال آینده این برنامه را در یک محیط باز و به صورت تفریحی-اردویی برگزار کنیم. چون اینکه کارکنان کودکانشان را همراه خود بیاورند برایشان سخت بود.


از طرف سازمان یا جایی حمایتی صورت گرفت؟


از جانب مرکز بهداشت و درمان واحد بهداشت همکاری‌هایی داریم اما همکاری واحدهای مختلف  دانشگاه ضعیف بود.


از ابتدای تصمیم‌گیری برای اجرای این برنامه تا برگزاری طرح نقاشی کودکان به چه مشکلات و موانعی برخوردید؟


تبلیغات کمرنگ بود و به درستی اطلاع‌رسانی نشد؛ شاید اگر با واحد روابط عمومی و خبرگزاری دانشگاه هماهنگ می‌شد تا اطلاع‌رسانی بهتری صورت گیرد، استقبال بیشتری از مسابقه می‌شد.


چه پیشنهادی برای بهبود برگزاری این مسابقات دارید؟


 چون این برنامه‌ها مباحثی هستند که کل جامعه را درگیر می‌کنند و یک کار فرهنگی هستند اگر واحد معاونت فرهنگی دانشگاه و روابط عمومی همکاری کنند؛ برنامه‌ها پیشرفت بیشتری خواهد داشت. همچنین مشکل کمبود بودجه وجود دارد که اختصاص بودجه بیشتر می‌تواند به عملکرد بهتر مجموعه کمک کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار