۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۸۸۰
1523264950-

آیین معارفه و تکریم مدیران جدید و قدیم دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری وزارت علوم با حضور دکتر مسعود برومند، معاون پژوهشی این وزارتخانه برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در ابتدای این مراسم برومند، معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در شرایط فعلی انتظارات جامعه از بخش پژوهش بسیار بالا است و این معاونت ماموریت سنگینی بر عهده دارد که انجام آن جز با نظم سازمانی و برنامه‌ریزی در کار‌ها و حمایت ویژه از پژوهشگران امکان‌پذیر نیست.


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به همکاری‌های علمی و بین‌المللی در عرصه پژوهش و فناوری اشاره کرد و افزود: در همکاری‌های بین‌المللی انتظار مردم این است که کشور بتواند با دنیا همکاری و تعامل داشته باشد و در این خصوص وظیفه معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم ساماندهی، برنامه‌ریزی در جهت این نوع همکاری و تعامل‌ها در عرصه گسترده بین‌المللی است.


وی در ادامه اظهار کرد: در بحث زیر ساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری به یک داشبورد مدیریتی نیازمندیم و این داشبورد مدیریتی باید به گونه‌ای باشد که به سازمان‌های مشابه مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و موسسات پژوهشی متصل شود.


برومند تصریح کرد: در بحث بودجه سال ۹۸ بایستی از همین آغاز سال برنامه‌ریزی و سازماندهی داشته باشیم و از خیرین آموزش عالی در کارهای پژوهشی کمک بگیریم و آنها را علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در مقوله پژوهش کنیم.


در ادامه این مراسم، دکترعبدالساده نیسی، مدیر کل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهش و فناوری ضمن تشکر از زحمات دکتر بختیاری، گفت: معتقدم پژوهش در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها مانند رگ‌های قلب در بدن انسان است و اگر پژوهش در کشور از کار بیفتد مانند آن است که شاهرگ‌های قلب اقتصاد کشور از کار افتاده است.


وی اضافه کرد: ما در این راه باید فرآیند‌ها را بشناسیم و با برنامه‌ریزی منسجم و ایجاد ابزار‌های حمایتی و ارتباط تنگاتنگ با مدیریت فناوری و دانشگاه‌ها به بحث پژوهش در کشور کمک کنیم.


در پایان این مراسم دکتر برومند با اهدای لوحی از تلاش‌ها و خدمات دکتر بختیاری قدر دانی و حکم انتصاب دکتر نیسی را به وی اعطا کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار